سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
کد خبر: 108777

شست وشوی سینوس ها از دیگر راه های پیشگیری از ابتلا به حساسیت فصلی بهاره است؛ بهترین شیوه برای پاک کردن سینوس ها، شست وشوی مجاری بینی با محلول آب نمک است.

سلامت نیوز: شست وشوی سینوس ها از دیگر راه های پیشگیری از ابتلا به حساسیت فصلی بهاره است؛ بهترین شیوه برای پاک کردن سینوس ها، شست وشوی مجاری بینی با محلول آب نمک است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازعصرایران، آلرژی واکنش افراطی سیستم ایمنی بدن به عوامل مختلف است و یکی از مسایلی که برخی مردم با آن در فصل بهار، مواجه می شوند، آلرژی فصل بهار است.

 برای کاهش علائم آلرژی های فصلی در گام اول توصیه می شود خانه را پاکسازی کرده و پنجره ها و فقسه های کتابخانه را که محل تجمع گرد و خاک هستند، خوب پاک شوند.

برای پیشگیری از ابتلا به حساسیت فصلی بهاره، بجای فرش و قالی باید از کف پوش استفاده شود زیرا قالی ها محل تجمع گرد و غبار و گرده ها و سایر عوامل آلرژی زا هستند.

همچنین باید تلاش شود بین ساعت 10 تا 16 که بیشترین میزان گرد و غبار در هوا پراکنده است، کمتر در محیط بیرون از فضای منزل و کار قرار گرفت.

متخصصان مربوطه توصیه می کنند، برای پیشگیری از حساسیت، ملحفه ها را هر هفته در آب گرم شسته و لباس ها در محیط خانه خشک شوند.

شست وشوی سینوس ها از دیگر راه های پیشگیری از ابتلا به حساسیت فصلی بهاره است؛ بهترین شیوه برای پاک کردن سینوس ها، شست وشوی مجاری بینی با محلول آب نمک است.

با انجام همین اقدام ساده یک یا دو بار در روز می توان به میزان زیاد یا حتی بطور کامل علائم آلرژی فصلی را برطرف کرد.

به رانندگان نیز توصیه می شود، هنگام رانندگی، پنجره های اتومبیل را بسته و دریچه های تعویض هوا را مخالف صورت تنظیم کنند.

متخصصان به مردم توصیه می کنند، برای پیشگیری از حساسیت، کارهای باغداری و گلکاری را به زمان پس از گرده افشانی و بعد از پایان فصل آلرژی موکول کرده و شب ها قبل از خواب دوش گرفته و دور حیوانات خانگی را هم کلا خط بکشند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha