سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳
کد خبر: 108779

بر اساس تحقیق انجام شده در مرکز سلامت دانشگاه آکسفورد احتمال بروز سرطان در زنانی که طی 9 سال دائماً از غذاهای طبیعی استفاده کرده ­اند با زنانی که از غذاهای طبیعی در رژیم غذاییشان نداشته ­اند برابر است.

سلامت نیوز: تحقیقات اخیر نشان داده ­اند که خوردن غذاهای طبیعی هیچ تأثیری در کاهش خطر ابتلا به سرطان میان زنان ندارد. بر اساس تحقیق انجام شده در مرکز سلامت دانشگاه آکسفورد احتمال بروز سرطان در زنانی که طی 9 سال دائماً از غذاهای طبیعی استفاده کرده ­اند با زنانی که از غذاهای طبیعی در رژیم غذاییشان نداشته ­اند برابر است. دانشمندان حتی اذعان داشته ­اند که خطر ابتلا به سرطان سینه در میان زنانی که تنها از غذاهای طبیعی استفاده می ­کنند بیش از سایرین است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، بسیاری از مردم بر این باور هستند که غذاهای طبیعی در مقایسه با غذاهای غیر طبیعی از سلامت بیشتر برخوردارند، به همین دلیل و برای دوری از آلودگی آفت کُش­ها که باعث افزایش احتمال ابتلا به سرطان می شود مردم به استفاده از غذاهای طبیعی روی می­آورند.

به منظور سنجش صحت این ادعا و میزان تأثیرگذاری غذاهای طبیعی در ابتلا به سرطان دانشمندان در دانشگاه آکسفورد زندگی 600 هزار زن بالای 50 سال را که طی 9 سال تنها از غذاهای طبیعی می کردند مورد مطالعه قرار دادند. در نهایت علائم یکی از 16 نوع سرطان رایج در میان حدود 50 هزار زن در طول تحقیق مشاهده شد. در مرحله بعدی این پژوهش 180 هزار زنی که هیچ گاه از غذاهای طبیعی استفاده نکرده بودند مورد مطالعه قرار گرفتند، مقایسه نتایج این دو تحقیق نشان دادند که هیچ تفاوتی در احتمال ابتلا به سرطان میان این دو گروه از زنان وجود ندارد.

با این حال همچنان گفته می­شود که کاهش سرطان خون با خوردن مداوم غذاهای طبیعی ارتباط  مستقیمی دارد، از طرف دیگر این نگرانی همچنان وجود دارد که استفاده بیش از اندازه از مواد غیر طبیعی که با آفت کُش­های گیاهی در تماس بوده­اند باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان می شود. اما به گفته دانشمندان در کاهش یا افزایش احتمال ابتلا به بیماری مانند سرطان تنها یک عامل دخیل نیست و باید مجموعه­ای از عوامل از جمله شانس را نیز در نظر گرفت. از طرف دیگر اگرچه در میوه­ ها و سبزیجات به صورت معمول بقایای آفت کُش­ها اندکی وجود دارد، اما می توان این مقدار ناچیز را با شستن و ضدعفونی کردن میوه­ ها و سبزیجات از بین برد؛ بنابراین نگرانی­ها در مورد تأئید تأثیر آفت کُش­ها در افزایش احتمال ابتلا به سرطان تا کنون به قطعیت علمی نرسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha