دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10879

نتیجه تحقیق محققان مینیسوتای آمریكا نشان داد نخوردن صبحانه نه تنها به لاغر شدن نوجوانان كمك نمی كند بلكه تأثیر برعكس دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری آلمان، به گفته محققان نتیجه تحقیق آنها نشان داد نوجوانانی كه در طول پنج سال به طور منظم صبحانه می خوردند كمتر از نوجوانانی كه صبحانه را از برنامه غذایی روزانه خود حذف كرده بودند، چاق شده و اضافه وزن پیدا كردند.

بنابراین گزارش، متخصصان اتحادیه متخصصان كودكان و نوجوانان آلمان معتقدند كودكان باید بیاموزند كه بدون صبحانه خانه  را ترك نكنند زیرا بدون صبحانه متابولیسم بدن دچار اختلال می شود.

بر اساس این گزارش، همچنین خوردن صبحانه باعث می شود سایر وعده های غذایی كه كودك و نوجوان در طول روز مصرف می كند در بدن وی به خوبی استفاده می شود و این به این معناست كه گرسنگی ناشی از نخوردن صبحانه و كم تحركی همراه آن باعث چاق شدن نوجوانان می شود.

این گزارش حاکیست، متخصصان برای وعده صبحانه خوردن، نان سبوس دار، شیر و ماست و كمی میوه را توصیه می كنند، همچنین به گفته آنها در صورتی كه برای نوجوانان خوردن صبحانه سخت باشد باید حداقل  یك لقمه كوچك بخورند و بعد پیش از ظهر یك میان وعده غذایی مصرف كند زیرا نخوردن صبحانه  به هیچ وجه باعث لاغر شدن آنها نمی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha