چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
کد خبر: 108809

یکی ازحساسیت‌هایی که در فصل بهار و به همراه گرده‌افشانی گل‌ها و گیاهان بروز پیدا می‌کند ورم ملتهبه بهاره است.

سلامت نیوز: یکی ازحساسیت‌هایی که در فصل بهار و به همراه گرده‌افشانی گل‌ها و گیاهان بروز پیدا می‌کند ورم ملتهبه بهاره است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهران نیکخو متخصص چشم گفت: در فصل بهار به همراه گرده افشانی گیاهان و گلها و هم چنین گرم شدن هوا، حساسیت‌هایی بروز می‌کند که از شایع‌ترین بیماری‌های چشم در این فصل می‌توان به ورم ملتهبه بهاره اشاره کرد. 

 

نیکخو افزود: از علائم این بیماری می‌توان به قرمزی، خارش، ورم پلک، سوزش و آبریزش اشاره کرد که البته بعضی وقتها با بیماری‌های دیگر اشتباه گرفته می‌شود زیرا هیچ حساسیتی وجود ندارد که به همراه خارش نباشد. این حساسیت در سنین پایین شایع‌تر است و هر چه قدر سن فرد بالا رود احتمال بروز این حساسیت کمتر می‌شود. 
این متخصص چشم اذعان داشت: اولین اقدام برای هر بیماری پیشگیری از آن است، بنابراین به چند نکته برای پیشگیری از این حساسیت اشاره می‌کنم اول این که فرد باید خود به نوع گیاهی که حساسیت دارد آشنا باشد و پس از شناسایی آن را از محیط اطراف خود دور کند دوم این که حدالامکان با عینک در مکان‌های سرباز تردد کند. سوم اینکه به هیچ عنوان به چشم خود دست نزند، چهارم اینکه ابتدا دست‌های خود را به دقت بشوید و سپس چشم‌ها را با آب سرد آبکشی نماید و نکته آخر اینکه به هیچ عنوان سرخود دارو تجویز نکنند.
 باید توجه داشت که داروهای حاوی کورتون به سرعت این حساسیت را بهبود می‌بخشند اما در دراز مدت احتمال ابتلای فرد به آب مروارید و آب سیاه را افزایش می‌دهند این عارضه در شمال و جنوب ایران شیوع بیشتری دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha