چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 108833

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: هیچ دارویی نیمه اول سال گران نمی شود. در صورت ثبات نرخ ارز داروهای وارداتی تا آخر سال هم تغییر قیمت ندارند و فقط ممکن است قیمت تعداد اندکی از داروهای داخلی در نیمه دوم سال اصلاح شود.

هیچ دارویی نیمه اول سال گران نمی شود

سلامت نیوز: رئیس سازمان غذا و دارو گفت: هیچ دارویی نیمه اول سال گران نمی شود. در صورت ثبات نرخ ارز داروهای وارداتی تا آخر سال هم تغییر قیمت ندارند و فقط ممکن است قیمت تعداد اندکی از داروهای داخلی در نیمه دوم سال اصلاح شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، رسول دیناروند با تشریح سیاستهای سازمان غذا و دارو در سال 93  گفت: اواخر سال گذشته و ابتدای امسال دو اتفاق مهم افتاده است. یکی ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی و دیگری ابلاغ سیاستهای کلی سلامت کشور که از سوی مقام معظم رهبری برای همه دستگاهها محور اصلی همه برنامه ریزی هاست.

وی افزود: اجرای بخشی از این سیاستهای ابلاغی به سازمان غذا و دارو مربوط می شود، و حتماً این سازمان برنامه های خود را متناسب با این سیاستها کلان اجرا خواهد کرد. البته جهت حرکت و اقدامات سازمان غذا و دارو از گذشته نیز در همین مسیر بوده است اما اکنون که به صورت شفاف این سیاستها نهایی و ابلاغ شده است تمام اقدامات این سازمان در حوزه دارو،نظارت بر مواد غذایی، واکسن، مواد اولیه دارویی، فرآورده های بیوتکنولوژیک و بیولوژی و حوزه تجهیزات پزشکی بر همین اساس تنظیم و اجرا می شود.

دیناروند گفت: مسئله مهم دیگری که امسال مد نظر است، اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه هاست که از این محل اعتباراتی نیز به وزارت بهداشت و حوزه دارویی وارد می شود.

معاون وزیر بهداشت افزود: با استفاده از اعتبارات جدید هدفمندی یارانه ها درحوزه سلامت قطعاً امسال پرداخت از جیب مردم برای درمان و دارو هم درحوزه سرپایی و هم بستری کاهش محسوس خواهد داشت و این اقدام با همکاری نزدیک وزارت بهداشت و سازمانهای بیمه گر انجام می شود.

رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به  این پرسش، درباره حمایت دولت از هزینه های دارویی بیماران نیز توضیح داد: سال گذشته با همکاری مشترک وزارت بهداشت و بیمه ها حدود 200 قلم دارو زیر چتر حمایتی دولت رفت و امسال این فهرست با همکاری بیمه ها و وزارت بهداشت مبسوط تر می شود و به 300 قلم می رسد.

دیناروند در پاسخ به پرسش دیگر درباره تغییر قیمت دارو در سال 93 نیز گفت: هیچ برنامه ای برای تغییر قیمت دارو و گران شدن آن وجود ندارد. مطمئناً امسال جهش قیمتی را در حوزه دارو نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: قطعاً در نیمه اول امسال هیچ دارویی گران نمی شود و در مورد داروهای وارداتی اگر نرخ ارز ثابت بماند تا آخر سال نیز افزایش قیمت نداریم فقط ممکن است به صورت موردی، در مورد برخی داروهای تولید داخل که قیمتهای قبلی برای تولید کنندگان زیان ده باشد، در نیمه دوم سال افزایش قیمت اندکی لحاظ شود.

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت تأکید کرد: ذخیره دارویی کشور مناسب است. مردم به هیچ وجه نگران تأمین دارو در سال 93 نباشند و مطمئن باشند که ثبات بازار دارویی کشور ادامه دارد. البته از پزشکان انتظار داریم داروهای خارج از فهرست را که مشابه داخلی آنها وجود دارد تا جای ممکن نسخه نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha