بیست و یکمین کنگره بین المللی بیماری های مغز و اعصاب و الکتروفیزیولوژی بالینی با هدف بررسی جدیدترین درمان ها در زمینه سکته های مغزی، آلزایمر، پارکینسون و صرع 20 تا 23 خرداد ماه در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

سلامت نیوز:بیست و یکمین کنگره بین المللی بیماری های مغز و اعصاب و الکتروفیزیولوژی بالینی با هدف بررسی جدیدترین درمان ها در زمینه سکته های مغزی، آلزایمر، پارکینسون و صرع 20 تا 23 خرداد ماه در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

دکتر فرزاد اشرافی دبیر علمی این کنگره با اعلام این خبر گفت: هدف این کنگره بحث و تبادل نظر نورولوژیست ها، روانپزشکان، جراحان مغز و اعصاب و متخصصان علوم اعصاب و بالینی پیرامون بیماری های شایع مغز و اعصاب و ارایه یافته های تشخیصی و درمانی در زمینه سکته های مغزی،MS ، صرع، پارکینسون، دمانس یا زوال عقل(آلزایمر) و سایر بیماری های وابسته است.
وی ادامه داد: از آنجا که طی سال های اخیر واحدهای درمان سکته حاد مغزی(استروک یونیت) در بیمارستان های بزرگ کشور و چند مرکز درمانی تاسیس شده، قرار است در این کنگره دستاوردهای درمانی این مراکز اعلام شود.
دبیر علمی بیست و یکمین کنگره بین المللی بیماری های مغز و اعصاب و الکتروفیزیولوژی بالینی تصریح کرد: در این کنگره همچنین قرار است، روش های درمانی غیر جراحی از قبیل درمان اختلالات عروق مغزی برای بیماری های کلافه های عروق مغزی و نیز شیوه های نوین جراحی پارکینسون و صرع به متخصصان ارایه شود.
وی همچنین از حضور میهمانان خارجی از امریکا و اروپا خبر داد و گفت: در این کنگره نورولوژیست هایی از کشورهای فرانسه ، ایتالیا، اتریش ، هلند و چند تن از متخصصان مغز و اعصاب ایرانی مقیم امریکا که دارای کرسی های دانشگاهی هستند، حضور داشته که در زمینه دستاوردهای جدید این رشته به سخنرانی خواهند پرداخت.
به گفته دکتر اشرافی در این کنگره قرار است، کاربرد دستگاه "پت اسکن" برای تشخیص بیماری های مختلف از قبیل آلزایمر و شناسایی منشا تشنج در بیماران مبتلا به صرع، کاربرد دارو های جدید MS و نقش MRI در تشخیص بیماری های عضلانی به متخصصان ارایه شود.


وی از برپایی پانل ها و کارگاه های آموزشی با حضور نورولوژیست ها برای بازنگری در مطالب قدیمی این رشته و ارایه دستاوردهای جدید و نیز برپایی نمایشگاه های تجهیزات پزشکی و دارویی همزمان با برپایی بیست و یکمین کنگره بین المللی بیماری های مغز و اعصاب و الکتروفیزیولوژی بالینی طی چهار روز خبر داد.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی www.iranneurology.com مراجعه کنند.

منبع :روزنامه جام جم آنلاین 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha