چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
کد خبر: 108843

نتایج حاصل از یک بررسی جدید نشان داد ترکیب ضدمیکروبی موجود در شوینده‌های معمول از راه بینی وارد بدن شده و فرد را در معرض ابتلا به عفونت‌ها قرار می‌دهد.

سلامت نیوز: نتایج حاصل از یک بررسی جدید نشان داد ترکیب ضدمیکروبی موجود در شوینده‌های معمول از راه بینی وارد بدن شده و فرد را در معرض ابتلا به عفونت‌ها قرار می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، گروهی از متخصصان علوم پزشکی دانشگاه میشیگان اظهار داشتند: در این آزمایش‌ها «تریکلوسان» که نوعی ترکیب مصنوعی به کار رفته در تعدادی از محصولات شوینده و بهداشتی آنتی‌باکتریال از قبیل صابون‌ها، خمیردندان‌ها و شامپوها است در مجاری بینیِ 41 درصد از بزرگسالان یافت شده است.

به گفته متخصصان، این ترکیب از طریق بینی وارد بدن می‌شود و می‌تواند عامل تجمع باکتری «استافیلوکوک اورئوس» در مجاری بینی باشد و به این ترتیب برخی افراد مستعدتر را در معرض ابتلا به عفونت‌ها قرار می‌دهد. بررسی متخصصان پیش‌تر نیز حاکی از آن بود که وجود مقدار زیاد تریکلوسان در بدن می‌تواند سیستم غدد داخلی را با اختلال روبرو کند و عملکرد قلب و ماهیچه استخوانی را کاهش دهد.

 «بلایز بولز»، یکی از محققان این مطالعه گفت: این ترکیب پیامدهای نامشخصی برای بدن دارد و بررسی‌های ما نشان می‌دهد که ارزیابی مجدد عواقب استفاده از تریکلوسان در این قبیل محصولات ضرورت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha