چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱
کد خبر: 108846

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از ارائه طرح دو فوریتی حذف موانع موجود در افزایش باروری به هیات رئیسه مجلس خبر داد و گفت: این طرح در راستای لایحه سیاستهای افزایش جمعیت و با تایید بیش از 80 نفر از نمایندگان مجلس تدوین شده است.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از ارائه طرح دو فوریتی حذف موانع موجود در افزایش باروری به هیات رئیسه مجلس خبر داد و گفت: این طرح در راستای لایحه سیاستهای افزایش جمعیت و با تایید بیش از 80 نفر از نمایندگان مجلس تدوین شده است.

محمد اسماعیل سعیدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه بررسی و تصویب لایحه سیاستهای افزایش جمعیت بیش از یکسال به طول انجامیده و همچنین به دلیل ضرورت توجه به مساله افزایش نرخ جمعیت و باروری در کشور، طرحی دو فوریتی در مورد افزایش نرخ باروری و حذف موانع موجود در افزایش جمعیت، تقدیم هیأت رئیسه مجلس شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح شباهت و تفاوتهایی با لایحه افزایش جمعیت دارد،گفت:  طرح افزایش نرخ باروری طی امروز و یا فردا در صحن علنی بررسی و به تصویب می رسد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: نمایندگان در این طرح به دنبال این هستند تا در خصوص افزایش جمعیت، موانعی را که نسبت به پایین آمدن سن باروری در بخش‌های مختلف وجود دارد برطرف کنند تا با مهیا شدن شرایط لازم، سن ازدواج و باروری به پایین‌تر از سن کنونی برسد. البته موارد پیشگیری از باروری و تبلیغ در این زمینه در قالب تصویب این طرح ممنوع می شود.

وی گفت: همچنین براساس این طرح دو فروریتی وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی نیز باید اقدامات لازم را در جهت افزایش نرخ باروری انجام دهند.

سعیدی در مورد لایحه سیاستهای افزایش جمعیت نیز افزود: روند بررسی و تصویب این لایحه از نظر بنده کند پیش می رود بطوریکه با گذشت یکسال هنوز به جایی نرسیده و در حال حاضر مواردی از آن در کمیسیون فرهنگی ، بهداشت و همچنین اجتماعی نیازمند بررسی و تایید است و در نهایت نیز باید به تصویب کلی مجلس برسد.

وی با اشاره به اینکه در 10 سال آینده با بحران جمعیت روبرو می شویم گفت: اجرا نشدن سیاستهای جمعیتی مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد به همین دلیل امیدواریم این لایحه تا قبل از نیمه دوم سال به تصویب نهایی رسیده و آماده اجرا شود.

وی در مورد بودجه مورد نیاز اجرای سیاستهای افزایش جمعیت نیز اظهار داشت: در لایحه بودجه سال 93 اعتباری برای اجرای این لایحه در نظر گرفته نشد اما در صورت تصویب می توان از اعتبارات دستگاهها برای اجرای آن استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha