چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از راه اندازی سامانه آمار و تحلیل اطلاعات تصادفات در تهران خبر داد

 سلامت نیوز: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از راه اندازی سامانه آمار و تحلیل اطلاعات تصادفات در تهران خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید جعفر تشکر هاشمی ،ممانعت از بروز تصادف و کاهش تعداد کشته‌ها و نیز مجروحین را از جمله دلایل راه اندازی سامانه آمار و تحلیل اطلاعات تصادفات در تهران عنوان نمود و اظهار داشت: آمار به دست آمده از این سامانه امکان بررسی دقیق‌تر عوامل موثر در بروز تصادفات را فراهم خواهد ساخت.  
 
وی با بیان نقش ویژه پلیس راهور در پیگیری حوادث ترافیکی در سطح شهر به گزارشات راهور در تصادفات اشاره نمود و افزود: آمار ارائه شده راهور در خصوص تعداد کشته‌ها و مجروحین منحصر به زمان تصادف بوده و این ارقام به دلیل احتمال مرگ برخی از مجروحین پس از تصادف نیازمند کسب اطلاعات دقیق‌تر از سایر سازمانها است. 

معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران در ادامه سازمان تمام پزشکی را موثق‌ترین منبع پس از تصادفات در ارائه گزارشات در خصوص تعداد کشته شده ‌ها و مجروحین عنوان نمود و افزود: متاسفانه تاکنون از این اطلاعات در خصوص آگاهی و شهروندان و مسئولین استفاده دیگری نشده است. 

تشکری هاشمی با بیان اینکه تنها از آگاهی از آمار و تعداد تصادفات، کشته‌ها و مجروحین کافی نبوده اظهار داشت: ایجاد سامانه آمار و تحلیل اطلاعات تصادفات براساس اطلاعات دریافت نشده از دو منبع پلیس راهور و سازمان نظام پزشکی سبب شناسایی نقاط حادثه خیز می‌شود ، چرا که ممکن است بروز برخی از تصادفات براساس مشکلات ترافیکی صورت پذیرفته باشد. 

وی با تاکید بر نقش سه عامل راه خوار و نیز مسائل انسانی نظیر اشکالات موجود در نحوه رانندگی در بروز تصادفات افزود: تحلیل اطلاعات و آمار و ارقام این سامانه سبب شناسایی مسائل مربوط به راه و اصلاح مشکلات موجود در جاده‌ها و خیابان‌ها خواهد شد ، ضمن اینکه شناسایی عوامل مربوط به رانندگی افراد نیز ارائه برنامه‌های ویژه در خصوص افزایش فرهنگ ترافیک در مسائل مربوط و موثر بروز تصادفات خواهد ساخت . 

معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به اعتبار تخصیص یافته در خصوص راه‌اندازی این سامانه تاکید کرد:راه اندازی این سامانه  بیش از آن‌که اطلاعاتی است و پالایش و تحلیل این اطلاعات نیازمند یک سیستم جامع نرم‌افزاری است که خروج آن سبب شناسایی نقاط حادثه خیز و هدایت صحیح اعتبارات می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha