چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
کد خبر: 108863

پیر گوشی و یا افت شنوایی از آن دسته از بیماری‌هایی هستند که غیر قابل درمانند، البته گاهی اوقات سالمندان می‌توانند با استفاده از سمعک شنوایی‌شان ار تقویت کنند.

سلامت نیوز: پیر گوشی و یا افت شنوایی از آن دسته از بیماری‌هایی هستند که غیر قابل درمانند، البته گاهی اوقات سالمندان می‌توانند با استفاده از سمعک شنوایی‌شان ار تقویت کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا موحدی متخصص گوش، حلق و بینی گفت: پیر گوشی پروسه‌ی فیزیولوژی بدن است، در واقع پیر گوشی زود رس یا دیر رس غیر قابل درمان است و با هیچ درمان دارویی بهبود نمی‌یابد.

 

وی افزود: کارگران ریسندگی بافندگی و کارگران صنایع چاپ بیشتر در معرض افت شنوایی و یا پیر گوشی زود رس هستند، این افراد می‌توانند با گرفتن نوار گوش هر 6 ماه یک بار تولید سر و صدا را کم کرده و دیرتر دچار پیر گوشی یا افت شنوایی گردند.
افت شنوایی مانند پیر گوشی نیز غیر قابل درمان است و افراد سالمند در سنین 65 الی 70 سالگی دچار این بیماری می‌شوند. البته افت شنوایی در سالمندان را می‌توان با سمعک تقویت کرد، در واقع بهترین راه حل برای کاهش شنوایی در سالمندان سمعک است.
وی توصیه کرد: البته این کارگران باید از وسایل محافظ گوش و چشم نیز استفاده کنند تا خطرات جدی آن‌ها را تهدید نکند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha