رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: به دلیل کمبود بودجه با بیمارستان‌های قدیمی و وسایل مستهلک روبه‌رو هستیم. منابع دولتی محدود است. باید با روش‌های نوین به دنبال منابع جدید باشیم که البته این به معنی تجارت در حوزه سلامت نیست

بیمارستانهای قدیمی و مستهلک تهران کیفیت خدمات را پایین آورده است

سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: به دلیل کمبود بودجه با بیمارستان‌های قدیمی و وسایل مستهلک روبه‌رو هستیم. منابع دولتی محدود است. باید با روش‌های نوین به دنبال منابع جدید باشیم که البته این به معنی تجارت در حوزه سلامت نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علی جعفریان صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه رؤسای جدید و قبلی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در تالار ابن‌سینا برگزار شد به اهمیت این دانشکده اشاره کرد و گفت: حدود 50 درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در این دانشکده فعالیت می‌کنند و یک سوم دانشجویان نیز در این دانشکده مشغول تحصیل هستند.

وی ادامه داد: در عین حال دانشکده پزشکی 85 درصد فعالیت‌های درمانی - آموزشی بیمارستان‌ها را بر عهده دارد و 25 درصد تولیدات علمی در این دانشکده اتفاق می‌افتد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران به این نکته اشاره کرد که یکی از مشکلات دانشکده پزشکی حجم زیاد فعالیت‌های روزانه است که موضوع ادغام و انتزاع طی 4 سال اخیر بار زیادی را بر آن تحمیل کرده تا حدی که فرصتی برای طراحی و برنامه‌ریزی برای آینده باقی نمانده است. اگر چه یک جاهایی مجبور شدیم به دلیل فشارها کوتاه بیاییم ولی اکنون باید طراحی‌های نوین ادامه یابد.

جعفریان اذعان داشت: علی‌رغم اینکه آموزش به دانشجویان پزشکی در این دانشکده بی‌نظیر است و هر دانشجو ممکن است یافته‌هایی در این دانشکده به دست بیاورد که در جای دیگری وجود ندارد اما هنوز برخی جاها استاندارد نیست چرا که در دوره‌های فوق تخصصی، تخصصی و فلوشیب استانداردسازی کار راحتی نیست.

وی توجه به دانشجویان رشته علوم پایه را یکی از نکاتی عنوان کرد که باید در سیاست‌های پیش‌رو در دستور کار قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: جذب دانشجوی خارجی اگر چه کار جدیدی است ولی تنها برای نشان دادن خود در عرصه بین‌المللی نیست بلکه کمک می‌کند تا خود را به روز کنیم.

جعفریان بر این نکته تأکید کرد: به دلیل کمبود بودجه با بیمارستان‌های قدیمی و وسایل مستهلک روبه‌رو هستیم که می‌توان از ظرفیت دانشجویان نخبه استفاده کرد و در عین حال از آنجایی که منابع دولتی محدود است باید با روش‌های نوین به دنبال منابع جدید باشیم که البته این به معنی تجارت در حوزه سلامت نیست.

رشته‌‌های علوم پایه جایگاه اصلی خود را ندارند

در ادامه سیدامیرحسین امامی رئیس جدید دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد سیاست‌های کاری خود گفت: رشته‌های علوم پایه در حال حاضر جایگاه اصلی خود را ندارند که این مسئله باید تقویت شود همچنین آموزش‌ها باید وضعیت کاربردی بیشتری داشته باشد تا بتوانیم هم به بحث بالینی کمک کنیم و هم نقش نظارتی را بر بیمارستان‌های آموزشی تقویت کنیم.

وی با اشاره به اینکه افزایش مقالات و کارهای پژوهشی طی سالهای اخیر بیشتر در حوزه علوم بالینی رخ داده افزود: باید به رشد پژوهش و مقالات در حوزه علوم پایه نیز بیشتر بها دهیم.

با حکم جعفریان سیدامیرحسین امامی به عنوان رئیس جدید دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران صبح امروز حکم انتصاب خود را دریافت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha