تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ رای قطعی صادر و خسارت بیماران پرداخت شده است اما متاسفانه ۶۰۰ نفر از «بیماران هموفیل آلوده شده به هپاتیت C» بعد از ۱۷ سال هنوز دیه خود را نگرفته‌اند.

شکایت هموفیلی‌ها ۲۵ فروردین در دادگاه کیفری رسیدگی می‌شود

سلامت نیوز: تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ رای قطعی صادر و خسارت بیماران پرداخت شده است اما متاسفانه ۶۰۰ نفر از «بیماران هموفیل آلوده شده به هپاتیت C» بعد از ۱۷ سال هنوز دیه خود را نگرفته‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایلنا، نماینده مجمع عمومی کانون هموفیلی ایران از برگزاری دادگاه کیفری مسئولان سابق سازمان انتقال خون و وزارت بهداشت در روز ۲۵ فروردین ماه خبر داد.

احمد قویدل گفت: روز ۲۵ فروردین جلسه رسیدگی دادگاه کیفری مسئولان سابق سازمان انتقال خون و وزارت بهداشت در شعبه ۱۰۵۷ برگزارمی شود.

وی افزود: یکی از موارد رسیدگی، واردات فراوردهای خونی آلوده از فرانسه است که متاسفانه با سکوت وزارت بهداشت تاکنون دادگاه به نتیجه نرسیده است درحالی که بار مسئولیت آن بر دوش سازمان انتقال خون و وزارت بهداشت است.

عضو مجمع عمومی کانون هموفیلی‌های ایران درباره نتیجه دادگاه کیفری این پرونده گفت: دادگاه کیفری هنوز رای قطعی نداده است و مسئولانی سابق سازمان انتقال خون و وزارت بهداشت نیز هنوز مجازات نشده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۲هزار و ۲۰۰ رای قطعی صادر و خسارت بیماران پرداخت شده است اما متاسفانه ۶۰۰ نفر از «بیماران هموفیل آلوده شده به هپاتیت C» بعد از ۱۷ سال هنوز دیه خود را نگرفته‌اند.

مدیر عامل سابق کانون هموفیلی ایران با بیان اینکه این  ۶۰۰ پرونده در مراحل کار‌شناسی است اما کار‌شناسی‌ها نا‌عادلانه است، افزود: در هیچ کشوری در دنیا موضوع آلودگی بیماران هموفیلی از طریق فرآوردهای خونی ۱۷ سال در مراجع قضایی جاری نبوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha