معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از اجرای طرح ملی تکمیلی فلج اطفال در سال جاری در کاشان خبر داد

 سلامت نیوز: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از اجرای طرح ملی تکمیلی فلج اطفال در سال جاری در کاشان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سید علیرضا مروجی از اجرای طرح ملی تکمیلی فلج اطفال در سال جاری در کاشان خبر داد و اظهار اشت: این طرح جهت کودکان زیر پنج سال اتباع خارجی در منطقه زیرپوشش این دانشگاه (شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل) اجرا می‌شود.

وی، زمان اجرای این طرح را شامل دو نوبت، نوبت اول در 30 فروردین تا دوم اردیبهشت و نوبت دوم از سوم تا هفتم خردادماه سال جاری عنوان کرد و گفت: گروه هدف این طرح شامل متولدین اتباع خارجی از 30 فروردین 1388 تا هفتم خرداد ماه 1393 است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با اشاره به اجرای این طرح ملی با مشارکت 80 تیم بهداشتی متشکل از پرسنل بهداشتی درمانی و رابطین بهداشتی دانشگاه افزود: بیش از 4 هزار و 800 کودک زیر پنج سال در این طرح علیه بیماری فلج اطفال در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل واکسینه می‌شوند.

وی، با بیان اینکه بیماری فلج اطفال یکی از بیماری‌های مسری است که کشور جمهوری اسلامی ایران در آستانه ریشه‌کنی آن است، تصریح کرد: اما وجود این بیماری در کشور های همسایه ایران نظیر افغانستان و پاکستان و همچنین بروز موارد جدید این بیماری در کشور سوریه و عراق، خطر روزافزون ورود ویروس را به کشور ایران افزایش داده است.

مروجی، لزوم حفظ پوشش واکسیناسیون متداول، تشدید برنامه‌های مراقبتی و اجرای موفق طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال را از راهکارهای اصلی مقابله با این بیماری عنوان کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه تأکید کرد: بر اساس توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی، ضروری است برای اطمینان یافتن از عدم ورود و چرخش ویروس وحشی فلج اطفال عملیات ایمن‌سازی تکمیلی خانه به خانه فلج اطفال به ویژه جهت کودکان زیر 5 سال اتباع خارجی انجام شود.

وی متذکر شد: ایران با حفظ پوشش واکسیناسیون و اجرای برنامه‌های مراقبتی و ایمن‌سازی تکمیلی در سال‌های گذشته، توانسته طی سال‌های 2001 تا 2013 میلادی وضعیت عاری از پولیو (فلج اطفال) را تداوم بخشد، که این امر مهم با همکاری و تلاش کلیه همکاران بخش بهداشت و درمان میسر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha