چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹
کد خبر: 108883

باغ وحش پاریس پس از سال‌ها تعطیلی با صرف میلیون‌ها یورو برای بازسازی، آماده بازگشایی شد.

سلامت نیوز: باغ وحش پاریس پس از سال‌ها تعطیلی با صرف میلیون‌ها یورو برای بازسازی، آماده بازگشایی شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، باغ وحش پاریس پیش از افتتاح رسمی خود و بازگشایی به روی عموم با نمایش چند حیوان، پذیرای خبرنگاران بود. بدین ترتیب این جاذبه 80 ساله‌ی پاریس رفته رفته به حیات خود باز می‌گردد. البته اصلی‌ترین منطقه دیدنی این باغ وحش که یک سکوی بلند به ارتفاع 65 متر است و امکان دید 360 درجه را برای بازدیدکنندگان باغ وحش فراهم می‌کند هنوز به طور کامل آماده نشده اما پس از آماده شدن این سکو، بازدیدکنندگان می‌توانند مناظر مناطق اطراف و خارج شهر پاریس را نیز مشاهده کنند و از آن لذت ببرند.

این باغ وحش در سال 2008 میلادی به دلیل نداشتن ایمنی کافی قفس‌ها و محل نگهداری حیوانات موقتا تعطیل شد. این باغ وحش که در سال 1934 میلادی افتتاح شده بود تا آن زمان تعمیرات اساسی را شاهد نبوده و حیوانات در قفس‌های سبک قدیم نگهداری می‌شدند. اما مسئولان این باغ وحش اکنون یک نوآوری اساسی در این باغ وحش انجام دادند. آنها در این باغ وحش با احداث مسیرهای مارپیچ، کاشت درختان سرسبز و قفس‌های مدرن با کمترین استفاده از فنس و نرده و طراحی هوشمندانه مناظر حیوانات را از بازدیدکنندگان جدا کرده و جلوه کاملا جدیدی به این باغ وحش بخشیدند. 

 در این باغ وحش 180 گونه جانوری شامل 74 گونه پرنده و 42 گونه پستاندار و در مجموع 1000 حیوان نگهداری می‌شود. برای نوسازی آن نیز 167 میلیون یورو هزینه شده است. چیزی که این باغ وحش را از سایر باغ وحش‌ها متمایز کرده، نحوه گروه بندی حیوانات حاضر در آن است. این حیوانات به جای طبقه بندی بر اساس نوع، بر اساس ناحیه زندگی یا زیستگاه اصلی خود در حیات وحش تقسیم‌بندی شده و بدین ترتیب در پنج ناحیه ماداگاسکاری،‌ اروپایی، سودان – صحرای آفریقا، پاتاگونیا و گویانا تقسیم شده‌اند. «صوفیه فریرا لی‌موروان»، مدیر این باغ وحش می‌گوید: با این شیوه تقسیم‌بندی، ‌بازدیدکنندگان حس می‌کنند به سفر به دور دنیا رفته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha