فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران گفت:14 مورد پرنده شکاری، 10 بهله سارگپه و 4 بهله قرقی بعد از تیمار شدن امروز در زیست‌گاه اصلی خود رها‌سازی شدند.

سلامت نیوز: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران گفت:14 مورد پرنده شکاری، 10 بهله سارگپه و 4 بهله قرقی بعد از تیمار شدن امروز در زیست‌گاه اصلی خود رها‌سازی شدند. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، میرانزاده گفت: پرنده‌های شکاری و سار‌گپه‌ها طی دو ماه گذشته به دنبال گشت و پایش در مراکز خرید و فروش در استان کشف و ضبط شده‌اند و تعدادی ازآنها نیز توسط خود مردم به اداره کل محیط زیست تحویل داده شده‌اند.

وی ادامه داد:این پرنده‌ها به علت شرایط بد نگهداری دچار بیماری و ضعف بدنی بوده‌اند که در ابتدا به پارک پردیسان منتقل شده و پس از بهبود و تأیید گواهی سلامت توسط دامپزشک در زیست‌گاه خود رها شده‌اند.

فرمانده یگان  حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه اذعان داشت:متاسفانه بعضی از پرندگان که دچار شکستگی استخوان و بال شده‌اند دیگر توان بازگشت به طبیعت را ندارند.از شهروندان درخواست می کنیم تا حیات وحش را به عنوان حیوان خانگی درمنزل نگهداری نکنند.

میرانزاده در پایان با اشاره به رها‌سازی یک قلاده روباه به زیستگاه اصلی خود خاطر نشان کرد:اگر شهروندان حیوانی را در منزل نگهداری می کنند و شرایط نگهداری آن مناسب نیست و یا در صورت مشاهده تخلف با شماره تلفنهای 77359565و 77355781 الی 4 محیط زیست استان تهران را مطلع کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha