چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲
کد خبر: 108892

کارشناسان نیروی دریایی آمریکا مدعی شدند که راهی را برای تبدیل آب دریا به سوخت پیدا کردند.

سلامت نیوز: کارشناسان نیروی دریایی آمریکا مدعی شدند که راهی را برای تبدیل آب دریا به سوخت پیدا کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، استفاده از آب دریا به عنوان سوخت ده‌ها سال است که ذهن کارشناسان محیط زیست و جویندگان انرژی‌های تجدیدپذیر را به خود مشغول کرده اما متخصصان نیروی دریایی آمریکا اکنون مدعی شده‌اند که توانسته‌اند این رویا را به واقعیت تبدیل کنند. توسعه سوخت هیدروکربنی مایع به دلیل اینکه زنجیره تولید را به شکل محسوسی کوتاه می‌کند قواعد بازی را تغییر خواهد داد.

کارشناسان آمریکایی دریافته‌اند که چگونه از آب دریا، گاز دی اکسید کربن و هیدروژن استحصال کنند. آنها سپس با استفاده از مبدل کاتالیزور، این گازهای استحصال شده را با فرآیند میعان (تبدیل گاز به مایع) به سوخت تبدیل کردند. این بدان معناست که از این پس کشتی‌ها به جای وابستگی به نفتکش‌ها و تانکرهای سوخت‌رسان می‌توانند خودشان سوخت مورد نیاز خود را در دریا تهیه کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «هیثر ویلائوئر»، کارشناسی که نزدیک به 10 سال برای انجام این پروژه وقت گذاشته گفت: برای نخستین بار موفق شدیم به طور همزمان گاز هیدروژن و دی اکسید کربن را از آب استخراج کنیم و این یک دستاورد بزرگ است.

وی افزود: سوخت حاصل رنگ و بوی خیلی متفاوتی ندارد.

مضرات استفاده از سوخت‌های فسیلی برای محیط زیست آشکار است اما استفاده از سوخت‌های تجدیدپذیر آثار مخرب سوخت‌های فسیلی را به حداقل رسانده و آلودگی‌های زیست محیطی را کاهش می‌دهد. این سوخت‌ها در حقیقت سوخت‌های سنتز شده از منابع انرژی‌های تجدیدپذیری نظیر باد، آب و نور خورشید هستند. سوخت‌های تجدیدپذیر به‌ دلیل پایداری بیشتر و نقش کمتر در تولید چرخه دی‌اکسید کربن و در بسیاری از موارد تولید کمتر گازهای گلخانه‌ای محبوبیت زیادی کسب کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha