یک روانشناس با اشاره به بازی‌هایی مانند: پازل، راه رفتن بر روی تخته‌های تعادلی، مسدود کردن نخود و لوبیا و تشکیل‌خانه، نقاشی و فعالیت‌های بدنی را در درمان اختلال بیش فعالی و فقدان توجه مؤثر عنوان کرد.

سلامت نیوز: یک روانشناس با اشاره به بازی‌هایی مانند: پازل، راه رفتن بر روی تخته‌های تعادلی، مسدود کردن نخود و لوبیا و تشکیل‌خانه، نقاشی و فعالیت‌های بدنی را در درمان اختلال بیش فعالی و فقدان توجه مؤثر عنوان کرد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، علی‌رضا جعفری ، با اشاره به ارتباط نوع بازی‌ها با تشخیص و درمان اختلالات روانی در کودکان اظهار داشت: بازی، می‌تواند به عنوان نوعی ابزار کار آمد در تشخیص و درمان اختلالات روانی کودکان مؤثر باشد.

وی بازی‌هایی که موجب تمرکز کودکان می‌شود را در درمان اختلاس بیش فعالی و فقدان توجه مؤثر عنوان کرد و افزود:‌ اختلال بیش فعالی و فقدان توجه (ADHD) نوعی اختلال رفتاری رشدی است که براساس آن، کودک توانایی دقت و تمرکز بر موضوعات را ندارد و یادگیری در او به کندی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بازی‌هایی مانند پازل موجب تمرکز مبتلایان به این اختلال می‌شود، بنابراین استفاده از پازل‌ها می‌تواند مشکل عدم یادگیری در این کودکان را که بخشی از آن به عدم تمرکز مربوط شود برطرف کند.

این روانشناس تصریح کرد: راه رفتن بر روی تخته‌های تعادلی، مسدود کردن نخود و لوبیا و تشکیل‌ خانه‌‌ شیوه‌های دیگری برای تقویت تمرکز و یادگیری در این کودکان محسوب می‌شود.

جعفری استفاده از مداد رنگی و نقاشی را، راه‌ دیگری برای درمان اختلال بیش فعالی و فقدان توجه عنوان کرد و اظهار داشت: باید از بازی‌ها و شیوه‌های کم خطر در درمان کودکان بیش فعال استفاده کرد چرا که آنها دچار نقص توجه هستند و بازی‌هایی که نیاز به توجه دارند را نمی‌توانند انجام دهند.

وی افزود: همچنین می‌توان برای بالا بردن تمرکز و دقت این کودکان یک صفحه حاوی مطلبی ورزشی به کودک بدهیم و از او4 بخواهیم تا دور تمام کلمات «توپ» خط بکشد.

این روانشناس با بیان فعالیت‌ بدنی غیر طبیعی و  بالا در مبتلایان به پیش فعالی گفت: برای کنترل انرژی مبتلایان به اختلال بیش فعالی و فقدان توجه باید از ورزش‌هایی که پریدن در آن‌ها زیاد است استفاده کنیم.

وی افزود: اختلال پیش فعالی و فقدان توجه با فعالیت زیاد، عدم توجه همراه است که جزو شایع‌ترین اختلالات رفتاری در سنین کودکی و بلوغ است همچنین این اختلال شامل سه نوع است که در نوع اول فرد مبتلا فقط مشکل توجه و تمرکز دارد. در نوع دوم پرتحرکی دیده می‌شود و در نوع سوم مشکل توجه و پرتحرکی به صورت همزمان وجود دارد.

جعفری خاطرنشان کرد: در موارد بسیار شدید باید ضمن بازی درمانی از دارو درمانی نیز استفاده کرد. در سبب شناسی این اختلال باید گفت مسائل ژنتیکی و محیطی در ابتلا کودکان و نوجوانان وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha