پنجشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹

قاچاقچی حرفه‌ای که قصد انتقال یک محموله شش میلیارد تومانی موادمخدر به استان البرز داشت، همراه سه نفر از همدستانش دستگیر و حدود 2 تن تریاک و حشیش از آنها کشف شد.

سلامت نیوز:قاچاقچی حرفه‌ای که قصد انتقال یک محموله شش میلیارد تومانی موادمخدر به استان البرز داشت، همراه سه نفر از همدستانش دستگیر و حدود 2 تن تریاک و حشیش از آنها کشف شد.

به گزارش سلامت نیوز:ماموران اداره عملیات ویژه مبارزه با مواد مخدر استان البرز اطلاع یافتند یک گروه از قاچاقچیان حرفه ای که در زمینه حمل و نقل و فروش انواع مواد مخدر فعالیت دارند به سرکردگی یک تبهکار سابقه دار به نام «محمد» در تلاشند محموله ای را از شرق کشور وارد استان البرز کرده و با توزیع بخشی از آن در این شهر بقیه مواد مخدر را به چند شهر دیگر منتقل کنند.

کارآگاهان با اطلاع از موضوع، تحقیقات گسترده ای را آغاز کردند و با شناسایی مخفیگاه «محمد» در تهران، رفت و آمد های او را زیر نظر گرفتند و در روزهای پایانی اسفند سال گذشته پی بردند، سرکرده باند با خرید دو دستگاه خودروی تریلر و تانکر قصد انتقال یکی از این خودرو ها را به شرق کشور برای بارگیری محموله دارد.

کارآگاهان با تعقیب مرد قاچاقچی اطلاع یافتند وی با پرداخت پول کلانی به یک راننده که در زمینه قاچاق مواد مخدر فعالیت دارد، از او خواسته محموله را بارگیری و به استان البرز منتقل کند.

با به دست آمدن این اطلاعات، ماموران در قالب دو گروه عملیاتی به تجسس هایشان ادامه دادند و یک گروه از آنها به تعقیب راننده تانکر پرداختند تا این که چند روز پیش او وارد یکی از شهر های شرقی کشور شد و با تحویل گرفتن محموله موادمخدر و جاسازی آن به سمت استان البرز ادامه مسیر داد.

راننده تانکر سعی می کرد با عبور از بیراهه ها و مکان صعب العبور محموله را به شهر برساند و سرانجام با عبور از شش شهر روز نوزدهم فروردین امسال وارد ماهدشت منتهی به یکی از ورودی های استان البرز، شد.

ماموران با هماهنگی قضایی و توقیف خودرو، راننده را دستگیر و به اداره مبارزه با موادمخدر استان منتقل کردند و در بازرسی از تانکر سوخت رسان معلوم شد، محموله ماده مخدر در میان روغن خودرو به طور ماهرانه ای جاسازی شده که بسختی قابل دیدن است بنابراین 810 کیلو گرم تریاک و بیش از یک تن و 11 کیلو گرم ماده مخدر حشیش کشف شد.

در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد، محمد که سرکرده باند است قرار بوده همراه دو مرد درمحل ملاقات با راننده تانکر حاضر شود. یکی از ماموران خود را به جای راننده جا زدو به خانه ای در شهرستان شهریار که مرد قاچاقچی از او خواسته بود در آنجا حضور یابد، رفت و دیگر ماموران گروه تحقیق محل مورد نظر را زیر نظر گرفتند و با هماهنگی قضایی سرکرده باند و دو مرد دیگر را که برادر بودند دستگیر کردند.

متهمان با انتقال به مرکز پلیس بازجویی شده و اظهارات ضد و نقیضی را بیان کردند تا این که دو برادر بازداشت شده گفتند: با مرد قاچاقچی به این دلیل همراه شده اند که پدرشان از سوی محمد ــ سرکرده باند ـ گروگان گرفته شده است.

در پی اعتراف متهمان، سرکرده باند اعتراف کرد: این محموله یکی از بزرگترین محموله هایی بود که می خواستم برای فروش از شرق کشور منتقل کنم. یکصد میلیون تومان به مردی پرداخت کردم تا او محفظه ای در تانکر بسازد که محموله قاچاق مشخص نشود.

متهم اضافه کرد: پدر این دو برادر با من همدست بود و بخشی از مواد مخدر به او تعلق دارد. گمان می بردم او قصد دارد مرا فریب دهد و محموله را که بیش از شش میلیارد تومان ارزش داشته را سرقت کند بنابراین وقتی او به چابهار استان سیستان و بلوچستان آمد او را ربودیم و همدستانم او را به مکان نامعلومی بردند تا به کمک پسرانش محموله را بفروشم و بعد او را آزاد کنند.

وی افزود: حدود سی روز است که مرد گروگان نزد همدستانم محبوس است و قرار بود اگر محموله به مقصد نرسید او را بکشند.

بنا بر این گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات ویژه پلیس برای نجات گروگان و دستگیری همدستان مرد قاچاقچی که در این آدم ربایی نقش داشته اند، آغاز شده است.

منبع :جام جم آنلاین 


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha