ما امیدوار هستیم که در سال 1404 براساس سند چشم انداز ما به نقطه‌ای که مورد نظر مقام معظم رهبری است برسیم.

بهار سلامت با ابلاغ سیاست‌های سند راهبردی حوزه‌ی سلامت

سلامت نیوز: ما امیدوار هستیم که در سال 1404 براساس سند چشم انداز ما به نقطه‌ای که مورد نظر مقام معظم رهبری است برسیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر نوحی رییس بیمارستان شریعتی در خصوص ابلاغ سیاست‌های کلی نظام سلامت توسط مقام معظم رهبری گفت: بعد از ابلاغ این سیاست‌ها یک نشاط وافری در مجموعه‌ی گروه پزشکی کشور ایجاد گردید به طوری که بازتاب فوق العاده و وسیعی داشته است

 

وی افزود: بنده به شخصه فکر می‌کنم اجرای این سیاست‌ها نکته‌ای که مقام معظم رهبری همواره نگرانش بوده که منظور ورود بیمار به جایی برای گرفتن خدمت می‌شود، چه بیمارستان و یا سیستم بهداشتی و درمانی دغدغه‌‌ای جز دغدغه‌ی بیمار نداشته باشد این اتفاق حاصل گردد.
وی ادامه داد: همانطور که دکتر هاشمی در نامه‌ی خود به مقام معظم رهبری گفتند: بهار امسال ما بهار سلامت شد بنده نیز امیدوارم که این بهار سلامت در تمام فصول حتی زمستان‌های ما نیز بهار باشد.
وی افزود: ما امیدوار هستیم که در سال 1404 بر اساس این سند ما به آن نقاطی که مورد نظر رهبر معظم انقلاب برسیم که با ابلاغ این سیاست‌ها خواهیم رسید و هر کدام از مسئولین از دو دید به این سند نگاهی می‌کنند.
دکتر نوحی گفت: دیدگاه اول سند راهبردی در زمینه‌ی اجرایی است که تمام گروه‌هایی که به طور سلیقه‌ای عمل می‌کردند، این سند به عنوان فصل الخطاب قرار می‌گیرد.
وی در ادامه افزود: دیدگاه دوم تکلیف شرعی در این ابلاغ وجود دارد. بنابراین وظیفه‌ی ما چند برابر می‌شود تا به یاری خداوند بتوانیم در جهت این اهداف گامی برداریم و تمام امکانات را بسیج کرده تا نهایتا سلامت که محور سلامت است برای جامعه اتفاق بیافتد.
لزوم داشتن تولیت واحد نظام سلامت کشور

دکتر نوحی گفت: مطلب مهم این است که آماده کردن و برنامه ریزی در ارتباط با این سند به نحوی باشد که به یاری خدا برای جمعیت 150 میلیونی مورد نظر رهبر معظم انقلاب این برنامه‌ها در آینده جوابگو باشد.
وی افزود: مقطعی‌نگر نباشیم و لذا تمامی برنامه‌ها حساب شده و خیلی دقیق باشد و از سوی دیگر توجه هوشمندانه مقام معظم رهبری نسبت به "هدفمندی یارانه‌ها" در جهت منافع کلی نظام و کشور و مردم باشند و از جمله بحث سلامت باشد.
وی ادامه داد: همانطور که دولت محترم اعلام داشته کسانی که در رابطه با هدفمندی نیازی ندارند، انصراف داده تا در جهت بخش سلامت هزینه گردد. 
دکتر نوحی وجود تولیت واحد‌ را شاه کلید مسئله‌ی نظام سلامت دانست و گفت: یعنی تولید سلامت با وزارت بهداشت باشد و محوریت مدیریت منابع مالی نیز این وزارت خانه قرار گیرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha