دبیر علمی کنگره بین‌المللی گوارش،گفت: در کودکانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند بروز اسهال و اختلالات تنفسی نسبت به دیگر کودکان کمتر است

سلامت نیوز: دبیر علمی کنگره بین‌المللی گوارش،گفت: در کودکانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند بروز اسهال و اختلالات تنفسی نسبت به دیگر کودکان کمتر است .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، سیدعلی جعفری، صبح امروز در حاشیه دومین روز از کنگره بین‌المللی تازه‌های گوارش، کبد و تغذیه کودکان، درمان‌های نوین و چالش‌ها که در تالار چمران بیمارستان قائم مشهد برگزار شد در جمع خبرنگاران در خصوص چاقی کودکان اظهار کرد: ایجاد کاهش وزن، اصلاح تغذیه و افزایش تحرک در کودکان، 3 عامل مهم در پیشگیری از چاقی به شمار می‌رود.

وی افزود: باید به خانواده‌ها اطلاع‌رسانی شود که اگر چه از قدیم کم‌وزنی نوعی ایراد محسوب می‌شده است اما اکنون به بیش‌وزنی نیز باید به عنوان نوعی ایراد توجه کرد.

جعفری در ادامه تصریح کرد: بیش‌وزنی کودکان حتی در شیرخوارگان باعث بروز افزایش فشار خون، چربی خون، بیماری‌های قلبی‌عروقی و اختلالات استخوانی و اسکلتی در سنین بالا می‌شود.

وی در رابطه با تغذیه با شیر مادر نیز با اشاره به اینکه این نوع تغذیه سالم‌ترین تغذیه برای کودک محسوب می‌شود، گفت: در حال حاضر جوامعی که خود اصلی‌ترین تولیدکننده‌های بهترین شیرخشک‌های جهان هستند نیز به تغذیه با شیر مادر توصیه می‌کنند.

فوق تخصص کودکان در ادامه با بیان اینکه در کودکانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند بروز اسهال و اختلالات تنفسی نسبت به دیگر کودکان کمتر است؛ افزود: تغذیه با شیر مادر در تکامل ارتباط عاطفی و روانی طفل علاوه بر تکامل جسمانی وی نیز تأثیر بسزایی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha