اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاههای علوم پزشکی، اعضای سازمان نظام پزشکی، جامعه پزشکان متخصص داخلی و...، با پیوستن به کمپین انصراف از دریافت یارانه نقدی، حمایت خود را از سیاستهای کلان دولت در پیشبرد برنامه های حوزه سلامت اعلام کرده اند و این موج انصراف، همچنان نیز ادامه دارد.

موج انصراف جامعه پزشکی از دریافت یارانه/ حمایت از سیاستهای حوزه سلامت

سلامت نیوز: اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاههای علوم پزشکی، اعضای سازمان نظام پزشکی، جامعه پزشکان متخصص داخلی و...، با پیوستن به کمپین انصراف از دریافت یارانه نقدی، حمایت خود را از سیاستهای کلان دولت در پیشبرد برنامه های حوزه سلامت اعلام کرده اند و این موج انصراف، همچنان نیز ادامه دارد.

به گزارش سلامت نیوز به  نقل از خبرگزاری مهر، دولت یازدهم برای اجرای سیاستهای کلان و در حمایت از اقشار نیازمند و آسیب پذیر جامعه، از هموطنانی که نیاز به دریافت یارانه نقدی ندارند، خواسته است که دولت را در مسیر اجرای برنامه ها حمایت کنند. از همین رو، طی روزهای اخیر، طیف وسیعی از جامعه پزشکی کشور به این کمپین پیوسته اند.

انصراف هیئت علمی شیراز

اعضای هیئت رئیسه، روسای شبکه های بهداشتی درمانی و روسای مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همسو با اهداف عالیه نظام و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، با هدف حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند جامعه، انصراف خود را از دریافت یارانه نقدی اعلام داشتند.

این مسئولان دانشگاه، انصراف از دریافت یارانه نقدی را تلاشی در سرعت بخشیدن به توسعه همه جانبه کشور و تسهیل اجرای سیاست‌های مدبرانه دولت تدبیر و امید در حوزه‌های اقتصادی، اعلام داشتند.

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای کمک به اثرگذاری برنامه های اقتصادی دولت، به دعوت عمومی مبنی بر انصراف از دریافت یارانه نقدی لبیک گفته و در این اقدام آتیه نگر اجتماعی سهیم شدند.

اعضای هیئت رئیسه، روسای شبکه های بهداشتی درمانی و روسای مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز پس از این اقدام، اظهار امیدواری کردند که به زودی شاهد عینیت‌بخشی به منویات و مطالبات رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی باشیم.

اعضای هیئت رئیسه دانشگاه جندی شاپور 

سرپرست، اعضاء هیئت رئیسه و رؤسای دانشكده های دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز در اقدامی داوطلبانه و هماهنگ انصراف خود از ثبت نام در فاز دوم هدفمندی یارانه ها كه از ٢٠ فروردین ماه به صورت سراسری در سرتاسر كشور آغاز شده است را اعلام کردند.

در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها مقرر شده است تا بخش قابل توجهی از منابع حاصل از انصراف افراد بی نیاز از دریافت یارانه نقدی در اختیار بخش بهداشت و درمان قرار گیرد. به همین جهت سرپرست، اعضاء هیئت رئیسه و رؤسای دانشكده های مختلف دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز به عنوان یكی از دانشگاه های مادر و تیپ یك كشور در راستای پیروی از سیاستهای كلی سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و به منظور فرهنگ سازی و حمایت هرچه بیشتر از دولت در افزایش بودجه بخش بهداشت و درمان در سال جدید، همگی به اتفاق از دریافت یارانه نقدی انصراف خود را اعلام کردند.

گیلانی ها هم به صف انصراف دهندگان پیوستند

در راستای همگامی با برنامه‌های دولت اسلامی، هیئت رئیسه و جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی گیلان از دریافت یارانه نقدی در مرحله دوم هدفمندی رایانه ها، انصراف دادند.

این اقدام در راستای ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی و پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای دولت به منظور ارتقاء سطح بهداشت و درمان در کشور است.

هیئت رئیسه ساوه

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: هیئت رئیسه این دانشگاه در راستای حمایت از طرحهای توسعه ای دولت خدمتگذار تدبیر و امید در خصوص پیشبرد اهداف سلامت از دریافت یارانه نقدی انصراف می دهند.

دکتر کوهپایه زاده اصفهانی گفت: اعضای هیأت رئیسه دانشکده علوم پزشکی ساوه جهت محقق شدن رفاه اجتماعی و ارتقاء سطح سلامت جامعه و همچنین کمک به تحقق اهداف دولت یازدهم که جز با کمک اقشار مختلف مردمی امکان پذیر نیست، از دریافت یارانه های نقدی انصراف دادند.

هرمزگان در کنار سایر دانشگاههای علوم پزشکی

اعضای هیئت رئیسه، تمامی روسای شبکه های بهداشتی درمانی و روسای مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از دریافت یارانه نقدی انصراف دادند.

در این بیانیه آمده است؛ اعضای هیئت رئیسه، روسای شبکه های بهداشتی درمانی و روسای مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، با هدف حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند جامعه،انصراف خود را از دریافت یارانه نقدی اعلام می نمایند.

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان انصراف از دریافت یارانه نقدی را تلاشی در تحقق برنامه دولت تدبیر و امید در راستای ارتقا خدمات بهداشتی و درمانی و نگاه ویژه به حوزه سلامت اعلام داشته اند.

البرز هم انصراف داد

همزمان با آغاز مرحله دوم  قانون هدفمندی یارانه ها در کشور اعضای هیئت رئیسه، اعضای هیئت علمی، رؤسای دانشکده ها، رؤسای شبکه های بهداشت و درمان و جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی البرز در راستای تحقق یافتن سیاست های کلی سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و همکاری با دولت تدبیر و امید از دریافت یارانه انصراف دادند.

دکتر محمد حسن ناصری اظهار داشت: با توجه به اینکه دولت برای ارتقای نظام سلامت، گسترش بیمه‌های اجتماعی تلاش می‌کند، از افرادی که دارای تمکن مالی هستند، درخواست می شود با انصراف از دریافت یارانه، امکانی را فراهم کنند که این یارانه در اختیار افراد نیازمند قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه داد: همانگونه که از نام یارانه مشخص است، حمایت‌هایی است که از طبقات نیازمند صورت می‌گیرد و انصراف از دریافت یارانه نقدی باید به مثابه یک اقدام ملی فراگیر شود.
وی تصریح کرد: انصراف افراد غیر نیازمند از دریافت یارانه نقدی زمینه را برای توسعه رفاه اجتماعی، از جمله بهداشت، آموزش، اشتغال، توسعه حمل‌ونقل عمومی فراهم می کند.

ناصری خاطر نشان کرد: کاهش در تعداد دریافت کننده های یارانه، سبب افزایش درصد اختصاصی بودجه در حوزه سلامت و کاهش بار سنگین هزینه پرداخت خدمات درمانی از جیب تمام مردم خواهد شد.

گناباد

اعضای هیئت رئیسه و جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی گناباد در راستای همگامی با برنامه های دولت تدبیر و امید، از دریافت یارانه نقدی مرحله دوم انصراف دادند.

این اقدام در راستای ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام "اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی" نامگذاری شده است و همچنین کمک به پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای دولت تدبیر و امید و به توصیه برخی از مراجع عظام تقلید در جهت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند جامعه انجام شد.

اعضای هیئت رئیسه دانشگاه طی بیانیه ای ، انصراف از دریافت یارانه نقدی را موجب تحقق سیاستهای کلان اقتصاد مقاومتی و تسریع در توسعه کشور دانستند و اظهار امیدواری کردند این اقدام آنها گام کوچکی در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و در جهت پیشبرد اهداف دولت تدبیر و امید باشد.

اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گناباد در این بیانیه خاطرنشان کردند: امیدواریم با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها، شاهد تامین عدالت و ارتقاء شاخص‌های سلامت باشیم.

اردبیل در کنار سایر دانشگاهها

اعضای هیئت رئیسه دانشگاه و جمعی از مدیران و روسای دانشکده ها و بیمارستانهای استان اردبیل انصراف خود را از دریافت یارانه نقدی اعلام داشتند.

دکتر فرهاد پورفرضی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اعلام خبر انصراف اعضای هیئت رئیسه دانشگاه و جمعی از مدیران و روسای شبکه های بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از دریافت یارانه نقدی گفت: در راستای حمایت از برنامه های دولت تدبیر و امید در برنامه هدفمندسازی یارانه و پیروی از منویات مقام معظم رهبری در اشاعه فرهنگ اقتصاد مقاومتی و پیشبرد برنامه های دولت، اعضای هئیت رئیسه دانشگاه و جمعی از مدیران ستادی و روسای بیمارستانها و شبکه های بهداشتی درمانی این دانشگاه از دریافت یارانه نقدی انصراف دادند.

اعضای سازمان نظام پزشکی هم به خیل انصراف دهندگان پیوستند

رئیس کل و معاونین سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، از ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی انصراف دادند.

در جلسه شورای معاونین سازمان نظام پزشکی که در دفتر رئیس کل سازمان برگزار گردید در راستای حمایت از دولت در استفاده از منابع حاصل از انصراف یارانه‌ها در بخش سلامت مردم و ارتقای کیفیت خدمات درمانی تمامی اعضای هیئت رئیسه سازمان نظام پزشکی کل کشور از دریافت یارانه‌ها انصراف دادند و با کمال تواضع و فروتنی از تمامی اعضای جامعه پزشکی درخواست می‌کنند که به این حرکت مثبت اجتماعی پاسخ مثبت دهند و مثل همیشه جامعه‌ پزشکی از پیشتازان و پیشقراوان حمایت از حرکتهای مهم اجتماعی برای حمایت از مردم و دولت باشد.

متخصصان داخلی هم انصراف دادند

جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران نیز به جمع انصراف دهندگان از دریافت یارانه نقدی پیوستند.

دکتر ایرج خسرونیا رئیس هیئت مدیره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با اعلام این خبر افزود: جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران بر خود فرض می داند که با حمایت از دولت تدبیر و امید، به امید سلامتی و پیشبرد اهداف جامعه اسلامی در جهت داشتن جامعه ای سالم و به دور از بیماری، با عدم دریافت یارانه به یاری دولت اسلامی بشتابد.

وی افزود: از همین رو، هیئت مدیره جامعه پزشکان متخصص داخلی ضمن انصرف از دریافت یارانه نقدی، از برنامه های دولت یازدهم در مسیر خدمت به مردم حمایت می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha