وزیر کشور با اشاره به اینکه کمیته امداد ظفیت خوبی در سطح کشور دارد و ما می‌توانیم از این ظرفیت در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد در سطح کشور استفاده کنیم گفت: تا سال 1400 تعداد بیکاران تحصیل کرده به 11 میلیون نفر مر رسد.

سلامت نیوز: وزیر کشور با اشاره به اینکه کمیته امداد ظفیت خوبی در سطح کشور دارد و ما می‌توانیم از این ظرفیت در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد در سطح کشور استفاده کنیم گفت: تا سال 1400 تعداد بیکاران تحصیل کرده به 11 میلیون نفر مر رسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی صبح پنجشنبه در همایش مدیران ارشد کمیته امداد اظهار داشت: باید کسانی که در حوزه مدیریت نظام کار می‌کنند درک درستی از مشکلات داشته باشند و افراد در جاهایی که کار می‌کنند با سایر حوزه‌ها ارتباط داشته باشند.

وزیر کشور ادامه داد: یکی از مشکلات ما در حوزه اقتصادی این است که مدل خوبی را در این حوزه نداشته‌ایم به طوریکه مقام معظم رهبری در 5 سال گذشته و به صورت متوالی هر ساله بر این موضوع تاکیدات ویژه‌ای را داشتند و در این زمینه نیز به اصل 44 و هدفمندی اشاره کرده‌اند.

وی با انتقاد از وضعیت اقتصادی در دولت احمدی‌نژاد گفت: دولت احمدی‌نژاد در بی‌مدلی کامل اقتصادی حرکت کرد و اگر بخواهیم به استقلال و خودکفایی برسیم باید توجه ویژه‌ای به منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد و در نهایت به اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

وی افزود: مدل‌هایی که ما در حال حاضر در حوزه اقتصادی عمل کرده‌ایم مدل‌های غربی بوده و باید این مدل را تغییر بدهیم.

رحمانی فضلی در ادامه به آمار بیکاری در سال‌های آینده در کشور اشاره کرد و گفت: در سال 1400 آمار تعداد بیکاران به 10.5 میلیون تا 11 میلیون خواهد رسید که این بیکاران به جای بیل و کلنگ مدرک تحصیلی خواهند داشت.

وی تصریح کرد: قطعاً مسائل بیکاری منجر به مسائل اجتماعی، فرهنگی و در نهایت آسیب می‌شود.

وی اظهار داشت: قرار است کمیته امدادکمیته امداد در حوزه پیشگیری، درمان و صیانت در برابر مواد مخدر در حال ارائه طرحی است که امیدواریم با ورود این نهاد، وضعیت اعتیاد در کشور بهبود یابد.

وزیر کشور با بیان اینکه دو معاون سرپرست کمیته امداد امام خمینی در حوزه مواد مخدر معرفی شده‌اند گفت: امیدواریم کمیته امداد امام خمینی به صورت جدی و قوی در حوزه مبارزه با اعتیاد وارد شود و ما در دولت بتوانیم از تمام ظرفیت‌های کمیته امداد امام خمینی برای تولید مشاغل زودبازده استفاده کنیم.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: همه استان‌ها بیش از 75 درصد از منابعشان وابسته نفت و بودجه‌های عمومی است که در هیچ جای دنیا اینگونه نیست.

وزیر کشور تصریح کرد: در حال حاضر ما یک میلیون و 300 هزار معتاد داریم که با جمع خانواده آنها به 5 میلیون نفر می‌رسد و این در حالی است که 54 درصد از طلاق‌ها به خاطر اعتیاد است.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه 85 درصد زندانیان معتاد یا سارق هستند گفت: ما می‌توانیم با اقدامات صریح و قابل قبول زندانها را خالی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha