تهرانی‌ها رتبه اول اهدای خون را در کشور کسب کردند نزدیک به ۶۰ هزار نفر ازمردم ایثارگر در کشورمان طی روزهای آغازین بهار ۱۳۹۳برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد ۴۸ هزار و ۳۲۶ نفر موفق به اهدای خون شدند.

سلامت نیوز:تهرانی‌ها رتبه اول اهدای خون را در کشور کسب کردندنزدیک به ۶۰ هزار نفر ازمردم ایثارگر در کشورمان طی روزهای آغازین بهار ۱۳۹۳برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد ۴۸ هزار و ۳۲۶ نفر موفق به اهدای خون شدند

به گزارش سلامت نیوز،سازمان انتقال خون ایران اعلام کرد، این سازمان طی تعطیلات نوروز در استان تهران بیش از ۸ هزار واحد خون اهدا شد و این استان با سهم ۱۷ درصدی خود از کل خونهای اهدایی درایام نوروز، رتبه اول را در این زمینه به دست آورد. 


بنا بر این گزارش استان خراسان رضوی با ۷ درصد از خون‌های اهدایی و استان مازندران با کمی فاصله نزدیک به ۷ درصد از خون اهدایی کشور را دریافت کرده‌اند که به ترتیب دومین و سومین استان از نظر میزان اهدای خون نسبت به کل کشور بوده‌اند. 

این گزارش حاکی است طی دو هفته اول سال جاری نزدیک به ۸ درصد بیش از مدت مشابه سال ۹۲ خون اهدا شده است. 

بر اساس این گزارش مقایسه آمار اهدای خون طی مدت یاد شده در سال جاری و سال قبل نشان می‌دهد استان هرمزگان با بیش از ۴۰ درصد افزایش آمار اهدای خون بیشترین رشد آمار اهدا را به خود اختصاص داده است و پس از آن استان گلستان با بیش از ۳۵ درصد افزایش و ایلام با نزدیک به ۳۱ درصد افزایش آمار اهدا نسبت به سال قبل ازسایر استان‌ها پیشی گرفته‌اند. 

بررسی گزارش‌های آماری همچنین نشان دهنده آمار ۵۴ درصدی اهدای مستمر خون طی مدت یاد شده است. 

در این زمینه سمنان با بیش از ۶۸ درصد و کهگیلویه و بویر احمد با ۶۵ درصد و هرمزگان با ۶۴ درصد آمار اهدای مستمر نسبت به کل اهدا کنندگان استان، در رتبه‌های اول تا سوم اهدای مستمر قرار گرفته‌اند. 

بنا بر این گزارش اهدای خون بانوان نیز طی مدت یاد شده در کشور به بیش از ۳ درصد رسیده است که در این زمینه استان لرستان و خراسان رضوی با بیش از ۶ درصد آمار اهدای بانوان رتبه اول و دوم و استان کرمانشاه با کمتر از ۶ درصد رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داده‌اند.

گفتنی است در طی این مدت ۸۴ هزار و ۵۰۰ واحد گلبول قرمز فشرده، پلاکت و پلاسما به مراکز درمانی تحت پوشش ادارات کل انتقال خون کشور ارسال شده است.
منبع :خبرگزاری سینا 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha