دکتر امامی با بیان اینکه بیشترین درآمد جرحی مربوط به جراحی‌های بینی است گفت: «طی سال گذشته بیشترین هزینه‌ای که برای این نوع جراحی پرداخت شده است ۲۵ تا ۳۰ میلیون بوده است.»

سلامت نیوز:دکتر امامی با بیان اینکه بیشترین درآمد جرحی مربوط به جراحی‌های بینی است گفت: «طی سال گذشته بیشترین هزینه‌ای که برای این نوع جراحی پرداخت شده است ۲۵ تا ۳۰ میلیون بوده است.»

به گزارش سلامت نیوز :در گفت و گوی سینانیوز با رئیس انجمن جراحان پلاستیک ایران :با اعلام اینکه بیشترین درآمد جراحی‌های زیبایی در سال ۹۲ مربوط به جراحی بینی بوده است و پزشکان معددوی را داشته‌ایم که ۲۵ تا۳۰ میلیون برای یک جراحی دریافت کردند، گفت: «این پزشکان دو دسته هستند، دسته‌ای از پزشکان هستند که قیمت بالایی را عنوان می‌کنند تا بیمار منصرف شود چرا که تخصص لازم را ندارند اما دسته‌ای روش کارشان این است که بیمارانی را انتخاب ‌کنند که خیلی مشکلی ندارند. مریض بعد از عمل وقتی در جامعه حضور پیدا می‌کند، این طور وانمود می‌شود که چقدر خوب عمل شده در صورتی که بینی شخص از ابتدا مشکل حادی نداشته است.» 

جراحی‌های ۲۵ میلیونی برای بدست آوردن شان و شخصیت
وی در ادامه افزود: «متاسفانه در جامعه عمومی این فرهنگ نادرست مطرح است که وقتی می‌فهمند فلان پزشک ۲۵ میلیون برای یک جراحی زیبایی می‌گیرد، تصور می‌کنند حتما کارش خوب است و به لحاظ روحی و روانی این را می‌پذیرند و فکر می‌کنند پرداخت ۲۵ میلیون ،شان و شخصیت آن‌ها را بالا می‌برد.» 

دکتر امامی با بیان اینکه رسانه‌های تبلیغات بسیار زیادی را در خصوص برخی جراحی‌های زیبایی انجام می‌دهند که روز به روز بیشتر می‌شود و هیچ مسئولی نیست که بر آن نظارت داشته باشد. در حقیقت باید جلوی تبلیغات زیاد را باید گرفت. هرچند که نمی‌توان جلوی تبلیغات اینترنتی را گرفت اما حداقل تبلیغاتی که در این زمینه در جامعه انجامی شود را با نظارت‌های صحیح کنترل کنیم.» 

وقتی رسانه ملی تبلیغ جراحی‌های زیبایی می‌کند
به گفته رئیس انجمن جراحان زیبایی ایران از بروشورهای جلوی درب منازل گرفته تا مجلات و اس‌ام اس‌های روزانه هر لحظه و هر ثانیه تبلیغ می‌کنند؛ حتی رسانه ملی...! واقعا چرا تبلیغات به راحتی باید از طریق چنین رسانه‌ای اعلام شود. صداو سیما برای اینکه درآمدی داشته باشد، از پزشکان می‌خواهد که بیایید و صحبت کنید. متاسفانه افرادی دعوت می‌شوند که اطلاعات کافی هم ندارند. در برنامه‌ای که چندی پیش پخش شد، پزشکی در پاسخ به سئوال یک بیننده که پرسیده بود فرق بین لیزر لیپولیز و لایکوساکشن چیست، گفت: "مثل این می‌ماند که ماشین بنز را با پراید مقایسه کنید."»

دکتر امامی تصریح کرد: «وقتی یک فرد به عنوان پزشک در رسانه ملی چنین حرفی بزند؛ دیگر چه برداشتی باید داشت..! در تلویزیون جمهوری اسلامی چنین تبلیغی توسط فردی که اطلاع کافی ندارد، واقعا جایز نیست. ما با تبلیغ مخالف نیستیم بلکه معتقدیم تبلیغات براساس اصول انجام شود. در واقع باید گفت جراحی که تبحر زیادی داشته باشد می‌تواند با‌‌‌ همان ساکشن معمولی چربی‌های فرد را از بین ببرد. این نوع تبلیغات بیهوده فقط بار هزینه‌های جراحی‌های زیبایی را زیاد می‌کند.» 

چرا هیچ نظارتی نیست...؟!
رئیس انجمن جراحان زیبایی ایران عنوان کرد: «متاسفانه نظارت بر اینگونه تبلیغات نیست. مسئولین باید جراحی زیبایی‌ها را کنترل کنند. وقتی مردم ببیند که تبلیغات در جامعه زیاد نیست، خودشان شک می‌کنند و انگیزه آن‌ها کمتر می‌شود‌ اما وقتی که رسانه ملی هم به اینگونه تبلیغات می‌پردازد مطمئنا بیشتر مشتاق به انجام جراحی‌های زیبایی، آن هم از نوع غیر ضروری می‌شوند.» 

دکتر امامی با بیان اینکه اکنون کمپانی‌ها و شرکت‌ها بسیاری برای اینکه تنوع به وجود آورند و سرمایه گذاری کلانی را انجام می‌دهند، گفت: «خدماتی از سوی این کمپانی‌ها با هزینه‌های بیشتر و مزایای کمتر در میان جوامع تبلیغ می‌شود.» 

دکتر امامی اینطور ادامه می‌دهد: «باید فرهنگ مردم بالا رود تا کمتر به این نوع جراحی‌ها تمایل پیدا کنند. بنده با خیلی از افراد خارجی در واقع جوامع اروپایی صحبت کرده‌ام که متوجه می‌شوم آن‌ها در مورد بینی‌هایشان معتقدند این چیزی است که خدا برای ما درست کرده و لزومی ندارد آن را تغییر دهم و این مایه تاسف است برای جامعه ما که یک جامعه اسلامی است، آن قدر چشم و هم چشمی و آن قدر تنوع طلبی و آن قدر تمجل‌گرایی است که قابل مقایسه با کشورهای اروپایی نیست.»

نظارت مسئولین بر روی پزشکان نیز ضعیف است
وی با اشاره به اینکه متاسفانه نظارت مسئولین بر روی پزشکان نیز ضعیف است، گفت:«اکنون شاهد پزشکانی که رشته اصلی آن‌ها مرتبط با جراحی‌ای که انجام می‌دهند، نیست. به نظر می‌رسد باید قانونی تدوین شود که پزشکان در رشته‌هایی دیگر وارد نشوند. متاسفانه اصطلاحی به نام همپوشانی ایجاد شده که پزشکان در رشته‌هایی که مربوط به همدیگر است بدون هیچ گونه آموزش مضاعف به انجام ویزیت و جراحی می‌پردازند. این درست نیست...!» 

دکتر امامی در ادامه تصریح کرد: «در این رابطه ۱۰ تا ۱۲ درصد از شکایت‌های نظام پزشکی به جراحی‌های زیبایی مربوط می‌شود؛ واقعا در تعدادی از آن هم پزشک مقصر است که به جراحی افرادی که تعادل روحی ندارند دست می‌زند و در آخر هم آن چیزی که بیمار از آن‌ها توقع دارند، نمی‌شود.» 

وی در پایان به یکی از قوانین نظام پزشکی اشاره کرد و گفت: «نظام پزشکی قانونی دارد مبنی بر اینکه پزشکان می‌توانند بر روی تابلوهای مطب خود دو تا سه رشته را بنوسید. مثلا پوست، داخلی وجراحی که این درست نیست. این قانون ۵۰ سال پیش تصویب شده است و اکنون نیز اجرا می‌شود. یک پزشک باید‌‌ همان رشته‌ای را که در مدرک فارغ‌التحصیل‌اش درج شده روی تابلو بنویسید. در واقع این موضوع خود باعث سوء استفاده ‌هایی از قبیل انجام جراحی‌هایی غیرحرفه‌ای و تبلیغ‌های بیهوده در این رابطه توسط برخی پزشکان می‌شود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha