جمعه ۲۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 108994

جهت درمان مناسب برای سردردها و میگرن‌ها، تشخیص صحیح می‌بایست انجام شود. این بدان معناست که پزشک شما ابتدا از شما درباره تاریخچه سردردتان می‌پرسد و شما می‌بایست تا آنجا که امکان دارد توضیح کاملی را ارائه دهید.

روش های تشخیص میگرن و سردرد

سلامت نیوز: جهت درمان مناسب برای سردردها و میگرن‌ها، تشخیص صحیح می‌بایست انجام شود. این بدان معناست که پزشک شما ابتدا از شما درباره تاریخچه سردردتان می‌پرسد و شما می‌بایست تا آنجا که امکان دارد توضیح کاملی را ارائه دهید.

سردردهای شما بهتر تشخیص داده خواهد شد اگر شما به پزشک خود بگویید:

    زمان آغاز سردردها، چند ساله بودید؟
    چه مدت است آن‌را تجربه می‌کنید؟
    شما تنها یک نوع سردرد را تجربه می‌کنید یا اینکه چند نوع سردرد دارید؟
    سردردها هرچند وقت یک‌بار روی می‌دهند ؟
    چه چیزهایی باعث بروز سردردها می‌شوند؟ (برای مثال موارد خاصی همانند غذاها و یا داروها سبب بروز سردردها می‌شوند).
    چه افراد دیگری در اقوام شما سردرد دارند؟
    بین سردردها چه نشانه‌های دیگری روی می‌دهد؟
    آیا کارایی شما در مدرسه یا سر کار تحت تاثیر میگرن قرار گرفته است؟

همچنین مهم است به پزشک خود درباره احساس خود و آنچه که حین سردرد برای شما روی می‌دهد، توضیح دهید. همانند اینکه درد کجا قرار گرفته است، چه چیزهایی را حس می‌کنید، سردردها چه مدت طول می‌کشند، اگر سردردها به صورت ناگهانی و بدون اخطار یا نشانه‌های قبلی اتفاق می‌افتند، چه ساعتی از روز معمولا سردردها روی می‌دهند، اگر او را (تغییراتی در دید)، نقاط کور و یا نورهایی روشن قبل از سردردها وجود دارند و اینکه چند بار دچار سردرد می‌شوید. شما همچنین می‌بایست به پزشک خود درمان‌ها و داروهایی را که قبلا و در حال حاضر استفاده کرده و می‌کنید، بیان کنید.کارهای انجام شده توسط سایر پزشکان که سردردهای شما را از گذشته ارزیابی کرده‌اند همانند اشعه ایکس یا سایر آزمایش‌های دیگران نیز مهم هستند و شما می‌بایست آن‌ها را با خود به مطب ببرید.

منبع:‌سایت روان آگاهی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha