برخی اخبار از تعطیل شدن بخش پیوند کبد بیمارستان طالقانی تهران حکایت دارد، در حالی که معاون درمان این بیمارستان، این خبر را تکذیب کرد و گفت: هیچ مشکلی در ارائه خدمات درمانی به بیماران این بخش به وجود نیامده است.

ماجرای تعطیلی بخش پیوند کبد بیمارستان طالقانی/سرپرست تیم پیوند بیمار است

سلامت نیوز: برخی اخبار از تعطیل شدن بخش پیوند کبد بیمارستان طالقانی تهران حکایت دارد، در حالی که معاون درمان این بیمارستان، این خبر را تکذیب کرد و گفت: هیچ مشکلی در ارائه خدمات درمانی به بیماران این بخش به وجود نیامده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، در روزهای گذشته اخباری شنیده شد مبنی بر اینکه بخش پیوند کبد بیمارستان طالقانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران بنا به دلایل نامعلومی تعطیل شده است.

این در حالی است که دکتر محمد یاوری معاون درمان بیمارستان طالقانی در گفتگو با مهر، این خبر را کذب خواند و اظهارداشت: بخش پیوند کبد بیمارستان طالقانی به قوت خودش فعال است و هیچ مشکلی در زمینه ارائه خدمات به بیماران وجود ندارد.

وی با عنوان این مطلب که کار پیوند توسط یک تیم پزشکی انجام می شود، افزود: در روزهای گذشته ، سرپرست تیم بیمار شده است اما این وضعیت باعث نشده که کارهای درمانی به بیماران با مشکل مواجه شود.

یاوری، خبر مرگ یک بیمار پیوندی را کذب خواند و از تجمع بیماران در مقابل بیمارستان نیز اظهار بی اطلاعی کرد.

معاون درمان بیمارستان طالقانی با بیان این مطلب که بخش پیوند این بیمارستان یکی از مراکز پیوند مجهز در کشور است، از افزایش آمار پیوند کبد در یکی دو سال اخیر خبر داد و گفت: با توجه به اینکه عمل پیوند کبد تنها از افراد دچار مرگ مغزی انجام می شود، در یکی دو سال اخیر تعداد پیوندهای کبد در این بیمارستان از آمار چند سال گذشته بیشتر بوده است.

یاوری در ارتباط با شرایط نوبت پیوند کبد در مراکز پیوند کشور، افزود: اولویت تعیین نوبت از طریق سیستم وزارت بهداشت انجام می شود، بطوریکه این اولویتها بر اساس شرایط گیرنده و دهند کبد تنظیم می شود.

در چند روز گذشته اخباری به گوش می رسید مبنی بر تعطیلی بخش پیوند کبد بیمارستان طالقانی و سرگردانی بیماران نیازمند پیوند.

معاون درمان بیمارستان طالقانی با اعلام اینکه در چند روز گذشته نوبت دهنده و گیرنده کبد در این بیمارستان نداشته ایم، افزود: در چند روز آینده، وضعیت جسمانی سرپرست تیم پیوند بیمارستان بهتر شده و شاهد ادامه کار خواهیم بود. ضمن اینکه، در حال حاضر نیز هیچ مشکل و خللی در روند ارائه خدمات به بیماران نیازمند پیوند به وجود نیامده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha