جمعه ۲۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱
کد خبر: 109005

یک فلوشیپ لاپاروسکوپی سرطان‌های زنان با اشاره به اینکه تهیه نقشه ژنتیکی جدیدترین شیوه درمان چاقی در جهان است، گفت: این روش در برخی از آزمایشگاه‌های کشور نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد تا از بروز چاقی جلوگیری شود.

جدیدترین شیوه درمان چاقی

سلامت نیوز: یک فلوشیپ لاپاروسکوپی سرطان‌های زنان با اشاره به اینکه تهیه نقشه ژنتیکی جدیدترین شیوه درمان چاقی در جهان است، گفت: این روش در برخی از آزمایشگاه‌های کشور نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد تا از بروز چاقی جلوگیری شود.

دکتر شهلا چایچیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه چاقی یکی از بزرگترین مشکلات بهداشتی جهان است، گفت: با افزایش شمار جمعیت چاق در جهان، ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها از جمله دیابت، فشارخون، بیماری‌های قلبی عروقی، سکته‌های مغزی، بیماری‌های روماتولوژیک، مشکلات استخوانی عضلانی و به ویژه انواع سرطان شیوع بیشتری دارد.

وی با تاکید بر اینکه چاقی به صورت اپی ژنتیک به نسل‌های بعدی منتقل می‌شود، گفت: با انتقال اپی ژنتیک عارضه چاقی به صورت ژنتیک درمی آید.

چایچیان با اشاره به اینکه تشخیص افراد در معرض خطر و چاق بیش از پیش مورد توجه دانشمندان قرار گرفته است، گفت: دانشمندان الگوی ژنتیکی افراد را با تعیین ژن‌هایی که در بروز چاقی موثر است رسم کرده و با کمک آن رژیم‌های درمانی لازم را به افراد چاق می‌دهند.

وی افزود: با استفاده از این رژیم‌های درمانی ویژه نیازی نیست افراد چاق یا کسانی که استعداد شدید چاقی دارند، رژیم‌های سختی را که پیروی از آن کمبود مواد غذایی را به همراه دارد، تحمل کنند.

این جراح و متخصص زنان یادآور شد: با تهیه نقشه ژنتیکی به بیماران اعلام می‌شود که یکی از مواد غذایی را باید کمتر مصرف کرده و یا اصلا مصرف نکنند. همچنین شانس لاغری با اصلاح شیوه زندگی مورد بررسی قرار می گیرد تا از خطر بروز چاقی جلوگیری شود.

چایچیان با تاکید بر اینکه جدیدترین راهکار درمان چاقی در جهان تهیه نقشه ژنتیکی افراد است، گفت: در کشور و به ویژه در زنان با ازدیاد روند چاقی مواجه هستیم که تهدیدی جدی برای باروری محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha