جمعه ۲۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴
کد خبر: 109010

یک متخصص تغذیه در امور سرطان با اشاره به انواع آنتی‌اکسیدان‌ها، میوه‌ها و سبزی‌های مؤثر در کاهش ابتلا به سرطان گفت: روزانه باید حداقل 5 تا 9 واحد میوه و سبزی برای کاهش خطر ابتلا به سرطان‌ها مصرف کرد.

خوراکی‌هایی که مانع ابتلا به سرطان می‌شوند

سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه در امور سرطان با اشاره به انواع آنتی‌اکسیدان‌ها، میوه‌ها و سبزی‌های مؤثر در کاهش ابتلا به سرطان گفت: روزانه باید حداقل 5 تا 9 واحد میوه و سبزی برای کاهش خطر ابتلا به سرطان‌ها مصرف کرد.

سیدحسین داودی در گفت‌وگو با فارس، گفت: تغذیه در اصلاح بیماری‌ها و فرایندهای سرطان‌زا در هر مرحله از شرایط بیماری نقش دارد.

وی ادامه داد: رژیم غذایی دارای مهارکننده‌ها و تحریک‌کننده‌های مواد سرطان‌زا است به همین دلیل مثلاً آنتی‌ اکسیدان‌ها که شامل ویتامین ث، ویتامین E و سلنیوم است، جزء مهارکننده‌ها هستند.

این متخصص تغذیه در امور سرطان گفت: چربی‌های موجود در گوشت قرمز یا ترکیبات ناشی از طبخ کردن گوشت با حرارت بالا در تحریک مواد سرطان‌زا مؤثر هستند.

داودی ادامه داد: میزان ابتلا به انواع سرطان‌ها در افرادی که از فرآورده‌های گیاهی بیشتری در رژیم غذایی خود استفاده می‌کنند در مقایسه با سایر افراد کمتر است.

وی افزود: افزایش مصرف میوه و سبزی با کاهش خطر سرطان دهان، حلق، حنجره، مری، ریه، معده، کلیه، تخمدان و مثانه همراه است.

این متخصص تغذیه در امور سرطان افزود: به همین ترتیب میزان رشد و تولید سلول‌های سرطان‌ کلون در گیاهخواران کمتر از افراد دیگر است و چون انواع میوه و سبزی کالری کمتری تولید می‌کنند منبعی سرشار از فیبر، ویتامین، مواد معدنی و مواد بیولوژیک هستند.

داودی گفت: البته چاقی نیز یکی از فاکتورهای اصلی در افزایش خطر ابتلا به سرطان است بنابراین حفظ وزن در کاهش ابتلا به سرطان بسیار اهمیت دارد.

وی گفت: مواد ضدسرطان را می‌توان در گیاهانی مانند هویج، گوجه‌فرنگی و خوراکی‌هایی مانند چای سبز، مرکبات، لوبیا، تره فرنگی، موسیر، پیاز و سیر یافت.

این متخصص تغذیه در امور سرطان گفت: این مواد در تحریک آنزیم‌های از بین برنده مواد سمی و مواد سرطان‌زا نقش دارند اما آنچه مهم است باید روزانه 5 تا 9 واحد میوه و سبزی مصرف کرد تا در کاهش خطر ابتلا به این سرطان‌ها مؤثر باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha