مردی كه متهم است برای وادار كردن عروس سابقش برای ازدواج دوباره با پسرش روی او اسید پاشیده و بینایی اش را گرفته است با رای دادگاه به قصاص چشم محكوم شد. صدور این رای در حالی است كه متهم ادعا می كند این كار را در حالت بیهوشی انجام داده است.

سلامت نیوز: مردی كه متهم است برای وادار كردن عروس سابقش برای ازدواج دوباره با پسرش روی او اسید پاشیده و بینایی اش را گرفته است با رای دادگاه به قصاص چشم محكوم شد. صدور این رای در حالی است كه متهم ادعا می كند این كار را در حالت بیهوشی انجام داده است.
   
    وقوع حادثه
    این حادثه شهریور ماه سال 89 در اصفهان رخ داد و مردی به نام حسین، مقدار زیادی اسید روی صورت معصومه، عروس سابقش پاشید و او را از هر دو چشم نابینا كرد. در جریان تحقیقات انجام شده معلوم شد معصومه و شوهرش مدتی بود از یكدیگر جدا شده بودند و پدرشوهر معصومه برای از سر گرفتن زندگی مشترك با پسرش به وی اصرار می كرد اما وقتی او این پیشنهاد را قبول نكرد متهم درصدد انتقامجویی برآمده و روی وی اسید پاشید.
    معصومه در توضیح این حادثه به پلیس گفت: به دلیل اختلافاتی كه با شوهرم داشتم از او جدا شدم تا زندگی آرامی داشته باشم. دادگاه به خاطر سن پسرم او را در اختیار من قرار داد و هر وقت شوهرم و خانواده اش دوست داشتند پسرم را می دیدند. پدرشوهرم می گفت علاقه زیادی به پسرم دارد به همین دلیل او را به گردش می برد.


    او چند مرتبه وقتی برای بردن پسرم آمده بود با من صحبت كرد و خواست دوباره با شوهرم زندگی كنم اما من پیشنهادش را قبول نكردم. روز حادثه او وقتی طبق معمول برای بردن آرین آمد از من خواست همراهش بروم. من هم قبول كردم و رفتم. او باز هم خواسته اش را تكرار كرد و گفت پسرش دچار مشكلات زیادی شده است و بهتر است من دوباره با شوهر سابقم زندگی كنم اما من باز هم مخالفت كردم تا اینكه وقتی جلوی در خانه رسیدیم او گفت آرین را به خانه ببرم و برگردم. چون برایش هدیه خریده است. من هم این كار را كردم. او گفت چشمانت را ببند تا هدیه ات را نشان دهم. وقتی چشمانم را بستم ناگهان صورتم سوخت و دیگر هیچ چیز ندیدم. به دنبال وقوع این حادثه عامل این اسیدپاشی بازداشت شد. اما مدتی بعد با قید وثیقه آزاد شد. این در حالی بود كه اسید هر دو چشم معصومه را نابینا كرد و آسیب های زیادی را به اعضای بدن وی وارد كرد. در چنین شرایطی پرونده این جنایت برای رسیدگی به دادگاه كیفری استان اصفهان فرستاده شد.
   
    محاكمه
    در جلسه محاكمه كه روز 5 اسفند ماه سال گذشته در شعبه 17 دادگاه كیفری برگزار شد معصومه شكایتش را مطرح كرد و خواستار قصاص چشم و دریافت دیه در ازای اعضای آسیب دیده اش شد. او گفت: سه سال از روزی كه این بلابر سرم آمد می گذرد و در این مدت جز درد و رنج چیزی نصیبم نشده است. به همین دلیل پدرشوهرم باید مجازات شود تا بداند در این مدت من چه زجری كشیده ام.
    معصومه ادامه داد: هر چند با قصاص چشم پدرشوهر سابقم من دوباره بینا نمی شوم اما اجرای این حكم می تواند بازدارنده باشد و دیگر كسی به فكر اسیدپاشی نیفتد. در ادامه این جلسه حسین در جایگاه ایستاد تا به دفاع از خود بپردازد. او گفت: من قصدی برای صدمه زدن به معصومه نداشتم و می خواستم اسید را داخل جوی آب بریزم اما نمی دانم چطور شد اسید روی معصومه ریخت و این حادثه رخ داد. من علاقه زیادی به عروسم داشتم و می خواستم كاری كنم او دوباره با پسرم زندگی كند اما او زیر بار نمی رفت. من حاضر بودم برای او هر كاری انجام بدهم اما فایده یی نداشت و معصومه می گفت برنمی گردد. در پایان این جلسه قضات دادگاه وارد شور شدند تا درباره این پرونده تصمیم گیری كنند.
   
    چشم در برابر چشم
    با گذشت بیش از 45 روز از جلسه محاكمه، سرانجام رای دادگاه صادر شد. بر اساس این حكم متهم درخصوص پاشیدن اسید به چشمان معصومه كه موجب نابینا شدن وی شده است به قصاص چشم و در خصوص آسیب زدن به سایر اعضای بدن معصومه به پرداخت دیه محكوم شد. عبدالصمد خرمشاهی، وكیل مدافع معصومه در این خصوص گفت: این حكم هنوز قطعی نشده و طرفین پرونده می توانند به آن اعتراض كنند. وی ادامه داد: محتویات پرونده و نحوه اسیدپاشی كه متهم در آن معصومه را فریب داده و دادن هدیه را بهانه كرده است بیانگر این است كه او این كار را انجام داده و از قبل برای این كار نقشه كشیده است. بنابر این سوءنیت او محرز است. بنابراین امیدوارم عدالت اجرا شود.
منبع:روزنامه اعتماد  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • موسی ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    0 0
    اگر اجرا شود حکم خوبی است ولی افسوس وصد افسوس که ؟