عضو هیأت علمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: نتایج ایجاد سیستم ارجاع، ارائه خدمات بهتر، پیشگیری از تخریب و از دست رفتن دندان و ارتقا شاخص سلامت دهان و دندان است که به دنبال آن هزینه از جیب مردم کاهش می‌یابد

سلامت نیوز: عضو هیأت علمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: نتایج ایجاد سیستم ارجاع، ارائه خدمات بهتر، پیشگیری از تخریب و از دست رفتن دندان و ارتقا شاخص سلامت دهان و دندان است که به دنبال آن هزینه از جیب مردم کاهش می‌یابد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، اکبر فاضل، با توجه به روز دندانپزشکی در مورد جایگاه دندانپزشکی در دنیا و همچنین برنامه راهبردی دندانپزشکی در چشم‌ انداز 1404 اظهار داشت: دندانپزشکی ما وضعیت خوبی در منطقه و جهان دارد و خوشبختانه کشور ما در تولیدات علمی دندانپزشکی نیز رشد و جهش مناسبی داشته است.

عضو هیئت علمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در زمینه مسائل آموزشی دندانپزشکی نیز کشور ما در مسائل آموزشی بهترین آموزش را در دوره آموزشی، محتوا، نحوه آموزش، کارهای کلینیکی و مهارتهای دانشجویان داشته است به طوری که فارغ‌التحصیلان ما در هر نقطه از جهان که باشند می‌درخشند.

فاضل تصریح کرد: مسئله دیگر ارائه خدمات درمانی دندانپزشکی در ایران است که طبق برنامه‌ریزی که داشته‌ایم و تعریف کرده‌ایم خدمات دندانپزشکی در سه سطح قابل ارائه است.

عضو هیئت علمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: در سطح یک دندانپزشکی که خدمات بهداشتی، پیشگیری و آموزش بهداشت است گزینش دانشجوی بومی برای تأمین نیروی مورد نیاز در نظر گرفته شده است تا بتوان در بهداشت پیشگیری سرمایه‌گذاری کرد.

وی سطح دو خدمات دندانپزشکی را خدمات درمانی عنوان کرد و افزود: در این زمینه دندانپزشک عمومی به ارائه خدمت می‌پردازد و خوشبختانه چون همه مراکز استان‌ها مجوز دانشکده دندانپزشکی گرفته‌اند می‌توانند با گزینش دانشجوی بومی دندانپزشک مورد نیاز خود را داشته باشند.

فاضل سطح سه خدمات را خدمات تخصصی دندانپزشکی دانست و گفت: هر مرکز استانی محل ارجاع خدمات سطح سه است.

وی تصریح کرد: اگر این سه سطح پازل کامل شود و سیستم ارجاع برقرار شود و نیروها طبق برنامه در دانشکده‌ها آموزش ببینند در چشم‌انداز 1404 وضعیت دندانپزشکی بهترین شکل ممکن را به خود می‌گیرد و ما به بهبود شاخص‌های سلامت دهان نزدیک می‌شویم.

عضو هیئت علمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: نتایج ایجاد سیستم ارجاع، ارائه خدمات بهتر، پیشگیری از تخریب و از دست رفتن دندان و ارتقا شاخص سلامت دهان و دندان است که به دنبال آن هزینه از جیب مردم کاهش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha