براساس سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، یکپارچه سازی سازمان‌های بیمه‌گر به تبعیض خدمات دهی این مراکز پایان می‌دهد.

یکپارچه‌سازی بیمه‌ها در اولویت کاری وزارت بهداشت قرار گیرد/ تبعیض در ارائه خدمات سازمان‌های بیمه‌گر پذیرفتنی نیست

سلامت نیوز: براساس سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، یکپارچه سازی سازمان‌های بیمه‌گر به تبعیض خدمات دهی این مراکز پایان می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر مسعود پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: توسعه کمی و کیفی بیمه‌ها در صورتی فراهم می‌شود که یکپارچه سازی سازمان‌های بیمه‌گر هرچه سریع‌تر محقق شود و شرایط کنونی بهبود یابد.


وی گفت: در شرایط کنونی علیرغم تعدد بیمه‌ها خدمات ارائه شده به بیماران بسیار ناچیز است و باز هم در خدمات تبعیض وجود دارد به گونه‌ای که علیرغم پرداخت ماهانه حق بیمه از سوی افراد جامعه باز هم بیش از نیمی از هزینه‌های عمل‌های جراحی و تهیه دارو و تجهیزات برعهده خود بیماران است.
 وی با بیان اینکه هر چه سریعتر وزارت بهداشت باید همگانی ساختن بیمه درمان را فراهم سازد خاطرنشان کرد: در صورت تحقق این امر شاهد ارتقاء کیفی خدمات دهی بیمه‌ها خواهیم بود و تنها در این صورت خواهد بود که بیمه‌های تکمیلی معنای واقعی می‌یایند. 
وی یادآور شد: وقتی متولی سازمان‌های بیمه‌ای، وزارت بهداشت باشد، مسئولین خود را در قبال کاستی‌ها و نقیصه‌های موجود پاسخگو می‌دانند اما در حال حاضر به علت اینکه بیمه‌ها هم زیر مجموعه وزارت رفاه و هم وزارت بهداشت به حساب می‌آیند، کسی مسئولیت اصلی کار را برعهده نمی‌گیرد. 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha