سازمان بسیج جامعه پزشکی با انتشار بیانیه‌ای درباره سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری آمادگی خود را برای کمک به اجرای هر چه بهتر این سیاست‌های اعلام کرد.

بیانیه بسیج جامعه پزشکی درباره ابلاغ سیاست‌های کلی نظام سلامت

سلامت نیوز: سازمان بسیج جامعه پزشکی با انتشار بیانیه‌ای درباره سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری آمادگی خود را برای کمک به اجرای هر چه بهتر این سیاست‌های اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، متن این بیانیه به این شرح است:

ابلاغ سیاست های کلی نظام سلامت توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، که استقبال گسترده متولیان کشور،صاحبنظران و دلسوزان این عرصه را به دنبال داشته است ، می‌تواند نقطه عطفی در عرصه سلامت کشور باشد،که در این خصوص چند نکته قابل ذکر است:

1- این سیاست ها،در برگیرنده تمام آرمان ها و ایده آل های محقق شده و نشده نظام سلامت کشور است و اجرای کامل این سیاست ها می تواند و باید، منتج به تحقق بند آخر این ابلاغیه شود که همانا (تبدیل ایران به قطب پزشکی منطقه جنوب غربی آسیا و جهان اسلام) می باشد. و این می تواند شاخص مناسبی برای میزان عمل دولت و مسئولان حوزه سلامت به این سیاستها باشد.

2- آنچه که مسلم است، آن است که بستر و ساختار فعلی نظام سلامت کشور ما ،ظرفیت و کارایی لازم را برای اجرای کامل این سیاست ها ندارد. بنابراین طراحی یک ساختار جامع، یکپارچه، هماهنگ و هم افزا برای پیاده سازی این سیاست ها ،ضرورتی انکار ناپذیر است، که همه دستگاه های متولی در امرسلامت باید بدان عنایت داشته باشند.

3- علاوه بر توجه بر ضرورت وجود یک ساختار و نظام متناسب و کارآمد، پیاده سازی این سیاستها بر بسترآن ساختار طراحی شده، نیازمند مدیریتی جهادی، مدبرانه و خستگی ناپذیر است. عنایت به شعار سال که در آن مولفه (مدیریت جهادی ) برجسته است. لزوم توجه به این مولفه را چند برابر می سازد که امید است مسئولان امر، این نکته کلیدی را مد نظر داشته باشند.

4- افزون بر ضرورت طراحی ساختارکارامد و مدیریت جهادی برای تحقق کامل این سیاستها، وضع قوانینی راهگشا توسط مجلس شورای اسلامی،حمایت لازم و نیز نظارت دقیق براجرای این سیاستها امری ضروری است که امیدواریم این امر با تلاش اعضای محترم کمیسیون بهداشت، بیش از پیش محقق شود.

در پایان ضمن تشکر مجدد از مقام عظمای ولایت جهت ابلاغ این سیاست های امید بخش، استقبال مسئولان محترم حوزه سلامت را به فال نیک گرفته، بر آمادگی هرچه تمام تر سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور جهت کمک به اجرای هرچه بهتر این سیاست ها تاکید می ورزیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha