شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 109049

بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان جهانی بهداشت، شمار تلفات مبتلایان به سرطان در سراسر جهان تا سال ۲۰۱۲ بیش از هشت میلیون نفر بوده است.

افزایش قابل توجه شمار مبتلایان به سرطان

سلامت نیوز:بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان جهانی بهداشت، شمار تلفات مبتلایان به سرطان در سراسر جهان تا سال ۲۰۱۲ بیش از هشت میلیون نفر بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینانیوز ،در این گزارش چنین آمده است که میزان مرگ و میر ناشی از سرطان سینه نیز در کشورهای توسعه یافته به دلیل رواج سبک زندگی ناسالم، رو به رشد است.


طی گزارشی که پیش از این از سوی سازمان بین المللی مطالعات سرطان صورت گرفته بود، میزان تلفات ناشی از سرطان نسبت به سال ۲۰۱۱ افزایشی هشت درصدی داشته، این در حالی است که تلفات ناشی از سرطان سینه با افزایش ۱۴ درصدی روبه رو بوده است.

در این مطالعه که در مجله سرطان نیز به چاپ رسیده است آمده که سرطان سینه علاوه بر کشورهای توسعه یافته، در کشورهای کمتر توسعه یافته نیز بسیار قربانی می‌گیرد.

به گفته پروفسور «دیوید فورمن»، رئیس بخش سرطان سینه در سازمان بین المللی مطالعات سرطان، علت افزایش این سرطان، همه گیر شدن شیوه زندگی ناسالم است.

وی در ادامه می‌افزاید: «یکی از دلایل اصلی شیوع این سرطان در کشورهای کمتر توسعه یافته نیز عدم دسترسی زنان در این مناطق به درمان‌های بالینی مناطب است.»

کارشناسان تخمین می‌زنند افزایش قابل‌ توجهی در موارد سرطان در جهان رخ دهد، و پیش‌بینی می‌کنند با افزایش جمعیت جهان و افزایش سالمندی، شمار موارد جدید سالانه سرطان تا سال ۲۰۲۵ به۳ . ۱۹ میلیون نفر برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha