رئیس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه طی ۱۰ سال اخیر تعداد دندانپزشکان به دو برابر افزایش یافته است اما شاخص‌های بهداشت دهان و دندان تغییری نیافته است، تاکید کرد:باید در زمینهٔ پیشگیری و درمان بیماری‌های دهان و دندان فعالیت گسترده‌ای صورت گیرد.

شاخص های بهداشت دهان و دندان ارتقای مشهودی نداشته است/فرهنگسازی و خدمات بیمه ای دو اقدام مهم برای پیشگیری

سلامت نیوز: رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: پوسیدگی دندان شایع‌ترین بیماری‌های دهان و دندان و بیماری‌های لثه که دومین عارضه شایع می‌باشد بیش از ۷۰ درصد جمعیت را مبتلا کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران،دکتر علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی در پیامی به مناسبت روز دندانپزشک با بیان اینکه بیست‌وسوم فروردین‌ماه هر سال به عنوان روز دندانپزشکی نامیده می‌شود، گفت: تعیین این روز به عنوان بزرگداشت دندانپزشکان فرصتی است تا بار دیگر جامعهٔ پزشکی و آحاد مردم به نقش مؤثر و ارزندهٔ گروه بزرگی از ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی تأکید ورزیده و به اهمیت این گروه از شاغلان حرف پزشکی بپردازند. 


وی با بیان اینکه پوسیدگی دندان که شایع‌ترین بیماری‌های دهان و دندان و بیماری‌های لثه که دومین عارضه شایع می‌باشد بیش از ۷۰ درصد جمعیت را مبتلا کرده است، تصریح کرد: از این رو در طی ۱۰ سال اخیر تعداد دندانپزشکان به دو برابر افزایش یافته است اما شاخص‌های بهداشت دهان و دندان تغییری نیافته و ارتقایی در آن مشهود نمی‌باشد که این مسأله نشانگر آن است که باید در زمینهٔ پیشگیری و درمان بیماری‌های دهان و دندان فعالیت گسترده‌ای صورت گیرد که فرهنگ‌سازی و پوشش خدمات بیمه‌ای از مهم‌ترین این اقدامات می‌تواند باشد. 
رئیس سازمان نظام پزشکی ادامه داد: خوشبختانه در دولت محترم تدبیر و امید و با همکاری مسؤولین محترم وزارت بهداشت در سال ۹۳ نگاه عمیقی به حوزه بهداشت و درمان معطوف شده است که امیدواریم با همکاری همهٔ سازمان‌ها و نهادهای متولی امر خطیر سلامت به دندانپزشکی و حوزه بیماری‌های دهان و دندان توجه ویژه‌ای مبذول گردد. 
وی در پایان خاطرنشان کرد: همواره جامعه خدوم دندانپزشکی در راستای درمان بیماری‌های دهان و دندان بی‌هیچ‌گونه منتنی خدمتگزار مردم شریف ایران بوده است و امید که با ارتقای سطح فرهنگ مراقبت از دندان‌ها جامعه‌ای سالم و پویا داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha