شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴
کد خبر: 109063

نوعی ترکیب موجود در گوجه فرنگی سبز موسوم به «توماتیدین» نه تنها به تقویت ماهیچه‌ها کمک می‌کند بلکه مانع از تحلیل رفتن عضلات نیز می‌شود.

تقویت عضلات با گوجه‌فرنگی سبز

سلامت نیوز: نوعی ترکیب موجود در گوجه فرنگی سبز موسوم به «توماتیدین» نه تنها به تقویت ماهیچه‌ها کمک می‌کند بلکه مانع از تحلیل رفتن عضلات نیز می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر «کریستوفر آدامز» از دانشگاه «آیووا» در آمریکا گفت: تحلیل رفتن ماهیچه‌ها که از بالا رفتن سن، حادثه دیدگی، سرطان و یا نارسایی قلب ناشی می‌شود فرد را ضعیف و خسته می‌کند، مانع از انجام فعالیت‌های جسمی فرد می‌شود و خطر شکستگی‌های استخوانی را نیز افزایش می‌دهد.

مشکل آتروفی یا تحلیل عضلانی سالانه زندگی بیش از 50 میلیون آمریکایی را تحت تاثیر قرار می‌دهد که 30 میلیون نفر از آنان را افراد مسن تشکیل می‌دهند. ضعف و تحلیل عضلانی به نوبه خود بار درمانی سنگینی را بر دوش بیماران، خانواده‌هایشان و حتی نظام بهداشت و درمان کشورها تحمیل می‌کند. اگرچه ورزش کردن در تقویت عضلات و پیشگیری از ضعف عضلانی مفید است اما برای افراد بیمار یا حادثه دیده کافی نیست.

 پزشکان در این مطالعه پس از شناسایی توماتیدین دریافتند که این ترکیب، رشد سلول‌های عضلانی انسانی و کشت شده در آزمایشگاه را تحریک و در نهایت می‌تواند به تقویت بافت عضلانی کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha