شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 109066

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها از جامعه دندانپزشکی خواست تا با مغتنم شمردن فرصت ایجاد شده جهت اهدای یارانه‌ها، بیش از پیش نقش ارزنده خود را در جامعه ایفا کنند.

درخواست یارانه‌ای زالی از دندانپزشکان

سلامت نیوز: رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها از جامعه دندانپزشکی خواست تا با مغتنم شمردن فرصت ایجاد شده جهت اهدای یارانه‌ها، بیش از پیش نقش ارزنده خود را در جامعه ایفا کنند.

به گزار ش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا زالی در مراسم گرامیداشت روز دندانپزشک درباره وجه نامگذاری روز دندانپزشکی در کشور، گفت: این روز در سنخیت کامل با تکریم جامعه دندانپزشکی کشور نیست و باید فرصتی مغتنم در این زمینه در نظر گرفته شود.

وی به جلسه‌ برگزار شده با پیشکسوتان روسای انجمن‌های دندانپزشکی در بهمن ماه سال گذشته به منظور تبادل نظر جهت در نظر گرفتن روزی مناسب و معرفی آن به عنوان روز دندانپزشکی در کشور اشاره کرد و گفت: در این جلسه سناریوهای گوناگون مطرح شد اما به اجماع نرسیدیم. در مجموع نتیجه جمع‌بندی‌ها مبنی بر آن شد که در سال 93 با هم‌اندیشی جامعه دندانپزشکی کشور، این موضوع به بحث و تبادل نظر گذاشته شود. سازمان نظام پزشکی در کنار انجمن‌های علمی دندانپزشکی کمک خواهد کرد تا هر روزی که جامعه دندانپزشکی مناسب دید، به عنوان روز تکریم جامعه دندانپزشکی کشور در نظر بگیرد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ضمن اشاره به افتخارات سال‌های اخیر حوزه دندانپزشکی در کشور، افزود: در حوزه خودکفایی، خوداتکایی و فتح قلل علمی، جامعه دندانپزشکی جزو پیشتازان حوزه سلامت کشور بوده‌اند. خدمات متعالی دندانپزشکی در اقصی نقاط کشور منطبق بر عالی‌ترین موازین علمی ارائه می‌شود؛ به طوری که می‌توان گفت حوزه دندانپزشکی کشور در منطقه آسیای جنوب غربی و حتی مدیترانه شرقی صاحب سبک و امتیاز است.

زالی، مشکلات صنفی جامعه دندانپزشکی کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: در طول قرن معاصر، جامعه دندانپزشکی یکی از منسجم‌ترین تشکلات صنفی را داشته است. حتی در سال‌هایی که سازمان نظام پزشکی به شکل امروزی نبود، دندانپزشکان در ایجاد کمپین‌ها پیشتاز بوده‌اند. در سال‌های آتی باید از این انسجام صنفی صیانت شود چرا که اتحاد، دالان اصلی عبور از مشکلات صنفی است و نباید به دست فراموشی سپرده شود.

وی در ادامه به مخاطرات شغلی دندانپزشکان اشاره کرد و ادامه داد: باید تاکید کرد که مخاطرات شغلی دندانپزشکان مسئله‌ای جدی است. کیفیت زندگی جامعه دندانپزشکی متاثر از این مخاطرات شغلی است. دندانپزشکان همواره در آستانه آسیب‌های ناشی از فرسودگی شغلی قرار دارند. بر این اساس باید به صعوبت و سختی کار دندانپزشکان توجه کرد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گسترش بی‌رویه دانشکده‌های دندانپزشکی را از دلمشغولی‌های سال‌های اخیر جامعه دندانپزشکی کشور دانست و افزود: در حال حاضر در نهادهای آموزشی وزارت بهداشت این اغناء حاصل شده که در مواردی که زیرساخت‌ها فراهم نیست، توسعه دانشکده‌های دندانپزشکی متوقف شود.

زالی، پیشگیری از مشکلات دهان و دندان و عدم برخورداری خدمات دهان و دندان از پوشش بیمه‌ای مناسب را از جمله موارد مهجور مانده در حوزه دندانپزشکی کشور خواند و افزود: پرداخت از جیب مردم در حوزه دندانپزشکی جز از مسیر بیمه‌ها شدنی نیست. بر این اساس لازم است پوشش‌های بیمه‌ای مناسب برای خدمات دندانپزشکی در نظر گرفته شود.

وی در پایان به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و همچنین فرصت ایجاد شده جهت اهدای یارانه‌ها به منظور کمک به بخش بهداشت و درمان و همچنین اقشار آسیب‌پذیر و ... اشاره کرد و افزود: هر چند بخش عمده‌ای از دندانپزشکان به ویژه فعالان در مناطق محروم و همچنین دندانپزشکان جوان با مشکلات متعدد رفاهی و معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند و با اذعان به اینکه سال‌های سال است که از جیب خود یارانه سلامت را پرداخت کرده‌اند، اما به دلیل مسئولیت‌پذیری اجتماعی، اکنون فرصتی ایجاد شده تا جامعه دندانپزشکی نیز با اهدای یارانه‌شان بیش از گذشته نقش ارزنده خود را در جامعه ایفا کند.

در پایان این مراسم از پیشکسوتان جامعه دندانپزشکی کشور تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha