رئیس انجمن دندانپزشکان با اشاره به افزایش قیمت 300 تا 600 درصدی برخی تجهیزات دندانپزشکی، گفت: گرانی‌های اخیر نشان داد که دندانپزشکان برای درمان بیمارانشان در حال پرداخت سوبسید از جیب خود هستند، این در حالی است که این سوبسید باید از جای دیگر پرداخت می‌شد.

وقتی دندانپزشکان برای درمان بیمارانشان سوبسید می‌پردازند

سلامت نیوز: رئیس انجمن دندانپزشکان با اشاره به افزایش قیمت 300 تا 600 درصدی برخی تجهیزات دندانپزشکی، گفت: گرانی‌های اخیر نشان داد که دندانپزشکان برای درمان بیمارانشان در حال پرداخت سوبسید از جیب خود هستند، این در حالی است که این سوبسید باید از جای دیگر پرداخت می‌شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر بیژن اخوان آذر با اشاره به برگزاری مراسم روز دندانپزشک با همکاری سازمان نظام پزشکی، گفت: بی‌تردید با تفرقه به جایی نخواهیم رسید. با یگانگی، اتحاد و اتفاق است که می‌توانیم مسائل را راحت‌تر حل کنیم.

وی با اشاره به برخی مسائل مطرح شده درباره درآمدهای هنگفت دندانپزشکان، افزود: دندانپزشکی حرفه‌ای پرتلاش و سخت است و از ابتدا تا انتها با مشکلات زیادی روبروست. دندانپزشکان از نخبه‌ترین افراد جامعه هستند که با نمرات بالا وارد کنکور شده‌اند و پس از طی سال‌های تحصیل و برای آغاز کارشان و تاسیس مطب و تهیه وسایل و تجهیزات، با مشکلاتی روبرو هستند. در مجموع ورود به دانشکده دندانپزشکی دلیلی بر پولدار بودن یک فرد نیست.

رئیس انجمن دندانپزشکان به گرانی تجهیزات دندانپزشکی اشاره کرد و افزود: برخی وسایل 300 تا 600 درصد گران شده‌اند و این به معنای پرداخت سوبسید از سوی دندانپزشک برای ارائه خدمت به بیمارش است.

اخوان آذر به دندانپزشکان سالمند اشاره کرد و افزود: هر چند 65 سالگی، سن بازنشستگی است اما دندانپزشکان 70 ساله باید 20 درصد مالیات بیشتری نسبت به سال‌های قبلشان بپردازند. دندانپزشکی کاری سخت است و اغلب دندانپزشکان از ناحیه مچ، شانه، گردن و کمر با مشکل مواجه می‌شوند و حتی به دلیل استفاده از برخی تجهیزات، شنوایی‌شان نیز دچار اختلال می‌شود.

وی دیگر مشکلات جامعه دندانپزشکی را مورد اشاره قرار داد و افزود: 73 درصد دندانپزشکان در مراکز استان‌ها مشغول به فعالیتند که این امر اشکالی است برای مردم و اجتماع. تنها 27 درصد آنها در شهرهای دیگر استان‌ها فعالند. به همین دلیل عده‌ای از مردم از خدمات دندانپزشکی محروم می‌مانند.

رئیس انجمن دندانپزشکان در این باره افزود: در اینجا این سئوال مطرح می‌شود که آیا حاضر به حضور و ارائه خدمت در شهرهای کوچکتر نیستند؟ در پاسخ به این سئوال باید گفت که به کدام دندانپزشک گفته شده که شما در فلان شهر زیر 50 هزار نفر یا 20 هزار نفر فعالیت کن و ما با اقساط طولانی مدت، مطب و امکانات لازم را برای تو فراهم می‌کنیم؟ این پیشنهاد هیچ‌گاه به هیچ دندانپزشکی داده نشده است. بر این اساس نمی‌توان به آنها خرده گرفت که چرا 73 درصدشان در مراکز استان‌ها فعالند.

اخوان آذر ادامه داد: آنچه که ما دندانپزشکان به آن نیاز داریم، احساس مسئولیت به حرفه خود و درمان است. در مجموع گرانی‌های اخیر نشان داد که دندانپزشکان در حال پرداخت سوبسید از جیب خود برای درمان بیمارانشان هستند. این در حالی است که این سوبسید باید از جای دیگر پرداخت می‌شد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha