شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 109069

اخباری که از سلامت گوشت مورد استفاده مردم به گوش رسیده، چه حقیقی بوده اند و چه در حد شایعه، همواره مردم را حتی به صورت مقطعی و گذرا نگران کرده اند و مدت هاست این جمله را از زبان بسیاری از اقوام و دوستان و آشنایان می‌شنویم که : «گران و ارزان ندارد، معلوم نیست چه می‌خوریم؟» حالا خبر رسیده که قرار است آزمایشگاه هایی برای سنجش کیفیت گوشت راه اندازی شود.

سلامت نیوز: اخباری که از سلامت گوشت مورد استفاده مردم به گوش رسیده، چه حقیقی بوده اند و چه در حد شایعه، همواره مردم را حتی به صورت مقطعی و گذرا نگران کرده اند و مدت هاست این جمله را از زبان بسیاری از اقوام و دوستان و آشنایان می‌شنویم که : «گران و ارزان ندارد، معلوم نیست چه می‌خوریم؟» حالا خبر رسیده که قرار است آزمایشگاه هایی برای سنجش کیفیت گوشت راه اندازی شود.

رئیس مرکز آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو این خبر را داده و گفته این آزمایشگاه‌ها در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد می‌شود. حسین رستگارد گفته که اهل فن و کسانی که به صورت ویژه مسائل آزمایشگاه را دنبال می‌کنند به خوبی به یاد دارند که در سال‌های اخیر بازرسی‌های استان‌ها به دلیل مشکلات بودجه‌ای عملاً فعال نبوده‌اند، لذا با راهکارهایی از جمله حمایت از راه اندازی آزمایشگاه‌های خصوصی، بهره برداری از آزمایشگاه‌های راه اندازی شده هیستولوژی برای تقلب گوشت، آزمون‌های مولکولار برای بررسی غذاهای ترا ریخته و افزایش 6 برابری نظارت‌ها در استان‌ها به صورت جدی وارد بحث بازرسی شدند که تقلب‌های زیادی کشف شد.

رئیس مرکز آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو افزوده در راستای همین سیاست، فعال کردن استان‌ها و آموزش استا‌ن‌ها در زمینه دارو گسترش یافت تا در ماه‌های آینده مسئولیت دارو نیز به آنها واگذار شود.

منبع: روزنامه قانون

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha