مرد تبهکار که کلکسیونی از جعل عناوین قضائی را در پرونده خود دارد پس از دستگیری به کلاهبرداری 800 میلیون تومانی در چند شهر کشور اعتراف کرد.

سلامت نیوز: مرد تبهکار که کلکسیونی از جعل عناوین قضائی را در پرونده خود دارد پس از دستگیری به کلاهبرداری 800 میلیون تومانی در چند شهر کشور اعتراف کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، کارآگاهان پلیس آگاهی استان گلستان چندی قبل متوجه شدند فردی با جعل عنوان کارمند دادگستری و به بهانه حل مشکلات قضائی از یکی از مغازه داران شهر گرگان 10 میلیون تومان پول دریافت کرده است.

با اطلاع پلیس از این موضوع تیمی از کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی همراه نیروهای حفاظت اطلاعات دادگستری  وارد عمل شده و متهم 38 ساله به نام کاظم را دستگیر کردند.

مرد تبهکار در بازجویی ها مدعی شد اهل یکی از استان های همجوار است و از مردم مغازه دار 10 میلیون تومان طلب داشته و این پول را بابت طلبش دریافت کرده بود.

کارآگاهان که احتمال می دادند متهم مرتکب جرایم دیگری نیز شده باشد به تحقیقات در این زمینه ادامه داده و متوجه شدند کاظم از چندی قبل با جعل عناوین قضائی در شهرهای مختلف کلاهبرداری کرده و تحت تعقیب پلیس قرار داشت.

مرد تبهکار با پرسه زنی در اطراف محاکم قضایی افرادی که دارای مشکل قضایی بودند را شناسایی کرده و مدعی می شد می تواند به دلیل ارتباطی که در دستگاه قضایی دارد مشکل آنها را رفع کند. متهم در ادامه با گرفتن پول های کلان متواری می شد.

سرهنگ محمدرضا اکبری رئیس پلیس آگاهی استان گلستان در این باره گفت: متهم برای اقدامات مجرمانه خود از عناوینی همچون قاضی دادسرا و دادگاه، استاد دانشگاه های مختلف، عناوین قضائی و بازرس کل سه استان شمالی استفاده می کرد. وی همچنین خود را فارغ التحصیل دکترای رشته حقوق از دانشگاه سوربن فرانسه معرفی کرده و پس از جلب اعتماد افرادی که در دستگاه قضائی پرونده داشتند از آنها کلاهبرداری می کرد.

وی افزود: تا کنون 15 شاکی در این پرونده شناسایی شده که ارزش تقریبی کلاهبرداری های متهم حدود 800 میلیون تومان برآورد شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان خاطرنشان کرد: متهم همچنین در اقدامات مجرمانه خود همدستی داشت که وی نیز دستگیر و مشخص شد متهمان با پول های دریافتی برای خود خودروهای مدل بالا خریده بودند. در حال حاضر تحقیقات از متهمان در پلیس آگاهی ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha