شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
کد خبر: 109089

یک متخصص پوست با اشاره به تغییرات جوی در فصل بهار، گفت: پوستی که در زمستان از آفتاب دور بوده است، با شروع بهار خیلی زود تیره می‌شود و تغییرات رنگی در آن دیده می‌شود.

سلامت نیوز: یک متخصص پوست با اشاره به تغییرات جوی در فصل بهار، گفت: پوستی که در زمستان از آفتاب دور بوده است، با شروع بهار خیلی زود تیره می‌شود و تغییرات رنگی در آن دیده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر حبیب انصارین ، با بیان اینکه اگر ضایعات اگزمایی (نوعی بیماری پوستی) در بدن وجود داشته باشد، تغییرات فصل بهار می‌تواند باعث تشدید آن شود، گفت: حساسیت نسبت به آفتاب نیز در نواحی باز باعث ایجاد کهیر و حالت اگزمایی و گاه در زمان آفتاب تند باعث ایجاد خارش شدید در صورت، پشت دست‌ها، آرنج و ساعد می‌شود.

وی افزود: برخی بیماری‌ها هستند که در مقابل نور آفتاب خصوصا در بچه‌ها بروز می‌کند، به گونه‌ای که تاول‌های ریزی در پشت دست‌ها و صورت‌ها ایجاد می‌شود و گاهی حالتی مثل آبله مرغان به وجود می‌آید و جایش باقی می‌ماند.

این متخصص پوست همچنین به تغییرات رنگ پوست در مقابل آفتاب اشاره کرد و گفت: پوستی که در زمستان در مقابل آفتاب نبوده است، با شروع بهار خیلی زود تیره می‌شود و تغییرات رنگی در آن دیده می‌شود.

انصارین به افرادی که در مقابل آفتاب حساسیت دارند، توصیه کرد: از کرم ضد آفتاب و یا پوشش کامل استفاده کنند و از ساعت 11-10 تا 16-17 بعدازظهر زیاد مقابل آفتاب نباشند تا از کهیر و ... در امان بمانند.

وی همچنین به تشدید آلرژی چشم در بهار در بعضی افراد اشاره کرد و گفت: علائم این حساسیت، تحریک، قرمزی و برافروختگی چشم است.

انصارین ادامه داد: در قسمت ریه و حنجره هم، ضایعات آسماتیک خودش را نشان می‌دهد و مرتب کم و زیاد می‌شود تا زمانی که فرد به تغییرات محیطی عادت کند. 

این متخصص پوست با اشاره به گرده‌افشانی گیاهان در بهار، تصریح کرد: گرده‌افشانی باعث می‌شود بعضی ضایعات پوستی به خصوص در افرادی که نسبت به گرده گل آلرژی دارند، افزایش یابد و گاهی متخصصان پوست متوجه می‌شوند که در بعضی افراد، کهیرها عود کند و اگر خاموش باشد، دوباره روشن می‌شود.

انصارین به کسانی که آلرژی دارند توصیه کرد تا جایی که می‌توانند از گرده گل‌ها دوری کنند و اتاق‌ها را از گرده گل پاک کنند. 

وی افزود: افراد باید مراقب عوامل تشدیدکننده ضایعات پوستی باشند و اگر درمانشان را در زمستان کاهش داده‌اند، در فصل بهار آن را جدی بگیرند.

انصارین با اشاره به ژنتیک بودن بیماری‌های پوستی بهاره،‌ گفت: آفتاب بروز دهنده بیماری‌های پوستی است؛ هر چند عامل اصلی نیست.

وی همچنین به تغییرات روحی و روانی در بهار اشاره کرد و گفت: برخی افراد در بهار دچار افسردگی می‌شوند و این مشکلات روانی و عصبی به طور طبیعی روی پوست اثراتی دارد که خودش را نشان می‌دهد.

این متخصص پوست درباره مشاغلی که بیشتر تحت تاثیر بیماری‌های پوستی بهار هستند، گفت: مشاغلی مثل باغبانی، پرورش ‌دهندگان گل و گیاه که بیشتر در مقابل نور آفتاب هستند، به این بیماری‌ها مبتلا می‌شوند. افراد باید از لحاظ تنفسی، چشمی و پوستی مراقبت کنند تا از افزایش ضایعات پوستی جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha