معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش با اعلام آنکه بخشی از بودجه هدفمندسازی یارانه ها قرار است صرف اختصاص اعتبار به شیر مدارس شود، گفت: توزیع شیر در مدارس کشور در سال جدید نیز بدون مشکل خواهد بود.

اختصاص بخشی از بودجه هدفمندی یارانه ها به شیر مدارس/ 100 میلیارد تومان اعتبار شیر مدارس در سال تحصیلی آینده

سلامت نیوز: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش با اعلام آنکه بخشی از بودجه هدفمندسازی یارانه ها قرار است صرف اختصاص اعتبار به شیر مدارس شود، گفت: توزیع شیر در مدارس کشور در سال جدید نیز بدون مشکل خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، وحید کیارشی بیان کرد: اعتبار شیر مدارس برای سال تحصیلی 92-93، 117 میلیارد تومان بود که 47 میلیارد تومان آن صرف مطالبات شیر مربوط به سال تحصیلی 91-92 شد.

وی ادامه داد: بعد از دستور رئیس جمهور مبنی بر توزیع شیر، 70 میلیارد تومان برای سال تحصیلی 92-93 اختصاص داده شد که تاکنون به همه استانها بالای 65 درصد اعتبار اختصاص داده شده و استان هایی که تعهدات خود را هنوز کامل نکرده اند، قرار است در سال جدید به صورت کامل به تعهدات خود درباره توزیع شیر عمل کنند.

کیارشی با بیان اینکه تعهدات استانی سیستان و بلوچستان و یا گیلان به اتمام نرسیده است، گفت: در برخی از استانها حتی 100 درصد اعتبار نیز اختصاص داده شده، اما هیچ استانی نمی تواند ادعا کند که کمتر از 65 درصد اعتبار دریافت کرده است.

به گفته معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش 40 تا 50 میلیارد تومان نیز به پیمانکاران بدهکار داده شود که این بودجه از محل اعتبارات سال 93 تامین خواهد شد.

وی درباره بودجه شیر برای سال تحصیلی آینده توضیح داد: اعتبار در نظر گرفته شده در بودجه سال 93 بیش از 100 میلیارد تومان است، ضمن آنکه دولت در تبصره 21 لایحه بودجه 93 در خصوص «هدفمندی یارانه‌ها»، در تصویب کرد که از محل هدفمندسازی یارانه ها قسمتی صرف بخش تولید شود که اختصاص بخشی از اعتبار  شیر مدارس نیز در این بخش گنجانده شده است و در نهایت  بخشی از بودجه هدفمندسازی یارانه ها به شیر مدرسه اختصاص داده می شود.

کیارشی درباره آنکه آیا استانی وجود دارد که همچنان اعتبار مربوط به توزیع شیر در مدارس را دریافت نکرده باشد، گفت: چنین چیزی نیست و طبق قراردادهای منعقد شده تمامی استانها اعتبارات لازم را دریافت کرده و نوبت‌دهی توزیع شیر نیز بر اساس قراردادهای استانی و تعهدات پیمانکار است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش در پایان عنوان کرد: با اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار در سال جاری توزیع شیر در سال تحصیلی آینده نیز همچنان در مدارس ادامه خواهد داشت و هیچ مشکلی برای سال تحصیلی 93-94 نخواهیم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha