شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴

دزدان حرفه‌ای که اقدام به سرقت اینترنتی از حساب 180 زن و مرد کرده و به صورت اینترنتی گوشی‌های مدل بالای تلفن همراه را خریداری می‌کردند از سوی پلیس فتای استان اصفهان دستگیر شدند.

سلامت نیوز: دزدان حرفه‌ای که اقدام به سرقت اینترنتی از حساب 180 زن و مرد کرده و به صورت اینترنتی گوشی‌های مدل بالای تلفن همراه را خریداری می‌کردند از سوی پلیس فتای استان اصفهان دستگیر شدند.


به گزارش پلیس، سرهنگ «سید مصطفی مرتضوی» سرپرست فتای استان اصفهان گفت: در پی کسب خبری مبنی بر این‌که گروهی ناشناس به صورت روزانه از یکی از فروشگاه‌های اینترنتی اقدام به خرید گوشی‌های مدل بالای تلفن همراه کرده و هر بار خود را با نام جدیدی معرفی می‌کنند، موضوع به صورت ویژه در دستور کارآگاهان قرار گرفت.
وی افزود: در ادامه تحقیقات علمی و تخصصی کارآگاهان مشخص شد که این گروه ناشناس از حساب‌های بانکی مردم بدون اطلاع آنها به صـــــــورت اینترنتی سرقت کرده و پول سرقتی را از طریق درگاه خرید اینترنتی یکی از سایت‌های فروش گوشی‌های تلفن همراه مصرف کرده و با پرداخت مبلغ آن گوشی‌های مدل بالای تلفن همراه مورد نظر خود را به صورت پیک دریافت می‌کنند.


این مقام مسئول عنوان داشت: با تلاش مأموران این پلیس سرانجام دو تن در این رابطه دستگیر شدند که در بررسی سوابق آنها مشخص شد هر دو چندین سرقت کیفری در زمینه تهیه و ساخت سایت‌های« فیشینگ» در اینترنت و برداشت غیر مجاز از حساب مردم دارند و تا کنون به حساب 180 تن دستبرد زده‌اند.
سرهنگ مرتضوی با بیان این‌که متهمان از مهرماه سال 92 تا کنون توسط کارآگاهان پلیس فتای استان‌های گیلان، مرکزی و اصفهان تحت تعقیب بودند، گفت: متهمان به منظور شناسایی نشدن خود با استفاده از سرویس اینترنت یکی از هتل‌ها از فروشگاه‌های اینترنتی گوشی تلفن همراه، گوشی‌های موبایل گرانقیمت را خریداری کرده و گوشی‌ها را در مکان‌های مختلفی تحویل گرفته و سپس آنها را زیر قیمت به فروش می‌رساندند تا از این طریق به منافع مادی خود برسند.


رئیس پلیس فتای استان اصفهان با بیان این‌که مالباختگانی که از آنها سرقت شده از موضوع بی‌اطلاع بودند، اظهار داشت: خوشبختانه با دستگیری این مجرمان حرفه‌ای از دستبرد به حساب‌های بانکی بسیاری از افراد دیگر جلوگیری شد.


این مقام پلیسی بیان داشت: متهمان پس از این‌که به ارتکاب کلاهبرداری اینترنتی از طریق فیشینگ و برداشت غیر مجاز از حساب بانکی 180 تن از مردم اعتراف کردند برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل و با قرار صادره روانه زندان شدند.

منبع: روزنامه ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha