مصوبات جدید شورای عالی آب برای خروج زاینده رود از بحران اعلام شد. وزیر نیرو با تشریح مصوبات جدید شورای عالی آب در حوزه زاینده رود گفت: در حال حاضر تنها 280 میلیون مترمکعب آب در پشت سد زاینده رود ذخیره شده است.

سلامت نیوز: مصوبات جدید شورای عالی آب برای خروج زاینده رود از بحران اعلام شد. وزیر نیرو با تشریح مصوبات جدید شورای عالی آب در حوزه زاینده رود گفت: در حال حاضر تنها 280 میلیون مترمکعب آب در پشت سد زاینده رود ذخیره شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، حمید چیت چیان در نشست مدیریت بحران استان اصفهان با حضور 30 نفر از نمایندگان اصناف کشاورزان، با بیان اینکه مسائل مربوط به زاینده  رود به دو روش کوتاه مدت و درازمدت حل خواهد شد گفت: در نشست شورای عالی آب تصمیم های بلندمدت خوبی برای مسائل زاینده رود گرفته شد.

وزیر نیرو افزود: مصوب شد ظرف چند سال آینده آب صنایع استان اصفهان از طریق پساب شهرها تامین شود و صنایع، دیگر از آب رودخانه  و چاه  ها استفاده نکنند و از این آب تنها برای شرب اصفهان استفاده شود.

وی افزود: عملیات تونل کوهرنگ 3 تمام شده است و در بخش لاینیگ کار دنبال می شود و تا مهر امسال آبگیری خواهد شد.چیت چیان خاطرنشان کرد: من از شرایط به وجود آمده برای کشاورزان، متاثرم و با وجود شرایط طبیعی زاینده  رود، باید با همفکری و همراهی آسیب  ها را به حداقل رساند.

وزیر نیرو تصریح کرد: طی 10 سال پیش از این دولت، نشست شورای عالی آب تنها 7 بار تشکیل شده بود و این در حالی است که از ابتدای دولت یازدهم این شورا 6 بار تشکیل شده که 3 نشست آن تنها به بحث زاینده رود اختصاص داشته است که این امر نشان از عزم جدی دولت برای پیگیری مسائل مربوط به زاینده رود دارد.چیت چیان ادامه داد: من یقین دارم هر کجا که مردم حضور دارند، کارها و مشکلات حل می شود. وزیر نیرو افزود: در نشست شورای عالی آب مقرر شد تا صنعت برای فضای سبز در حوزه زاینده  رود تنها از آبیاری تحت فشار استفاده کند و اگر به سمت اصلاح آبیاری تحت فشار نرود، وزارت نیرو آب را برای این بخش تامین نکند.

وی گفت: برنامه ما این است که در آینده حتی برای آبیاری فضای سبز مربوط به شهرداری نیز از پساب استفاده شود. همچنین در نشست شورای عالی آب مقرر شد در نشست های آینده زاینده  رود نمایندگان تشکل ها نیز مشارکت کنند.

وزیر نیرو درباره برنامه های کوتاه  مدت حوزه زاینده  رود تصریح کرد: با توجه به اینکه در زمان کنونی بیشتر از 280 میلیون مترمکعب آب پشت سد زاینده  رود نیست، با برنامه  ریزی های انجام گرفته، آب برای کشت پاییزه زراعت تامین می شود.چیت چیان ادامه داد: صندوقی ویژه خسارت کشاورزان در استان اصفهان تشکیل می شود و برای رفع مشکلات در اختیار استاندار قرار می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha