شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸
کد خبر: 109118

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت گفت: حدود150 پروژه در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و واکسن در دست داریم اما مانند گذشته رونمایی نخواهند شد بلکه طبق سیاستهای جدید، سعی شده تا زمانی که یک محصول وارد بازار نشده آن را اعلام نکنیم.

سلامت نیوز: مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت گفت: حدود150 پروژه در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و واکسن در دست داریم اما مانند گذشته رونمایی نخواهند شد بلکه طبق سیاستهای جدید، سعی شده تا زمانی که یک محصول وارد بازار نشده آن را اعلام نکنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس،  مهدی صابری گفت: حدود 150 پروژه در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و واکسن در دست داریم که بیش از ۱۰۰ پروژه آن در حال انجام است و 20 پروژه نیز به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: سرعت پیشرفت پروژه‌های در دست، مانند گذشته پیش نمی‌رود و انتظار رونمایی سریع این پروژه‌ها را نباید داشته باشیم.

صابری گفت: 70 پروژه با معاونت علمی ریاست جمهوری قرارداد بسته‌اند و سایر پروژه‌ها به صورت‌های مختلف با دانشگاه‌های علوم پزشکی و شرکت‌های دانش بنیان وارد قرارداد شده‌اند.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت ادامه داد: تمام این پروژه‌ها از سال 89 کلید خورده است و طی فراخوان‌های مختلف اعلام خواهد شد به طوری که فراخوان اول آن به اتمام رسیده و فراخوان‌های دوم تا پنجم آن نیز به تدریج در حال انجام است.

صابری با تأکید بر اینکه مانند گذشته پروژه‌ها پس از اتمام، معرفی نخواهند شد گفت: قبلاً پروژه‌ای را می‌دیدیم که سه بار رونمایی می‌شد اما به بازار نمی‌آمد به همین دلیل سعی شده تا زمانی که یک محصول وارد بازار نشده آن را اعلام نکنیم و ممکن است این محصول از زمانی که از فاز صنعتی خارج شده و به دست بیمار برسد یا در داروخانه‌ها یافت شود یک سال طول بکشد.

وی میزان اعتبار تخصیص داده شده برای این پروژه‌ها را بالا ندانست و گفت: اعتبار پروژه‌ها تقریباً تأمین شده اما اعتبار زیادی داده نشده و اعتبارات در حد دانشگاه‌های علوم پزشکی و آغاز مرحله پایلوت داده شده است و این پروژه‌ها می‌توانند با بخش صنعت یا شرکت‌های دانش بنیان قرارداد ببندند.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت گفت: ورود محصولات به بازار به شرایط صنعتی شدن و تجهیزات بستگی دارد و این درحالی است که 80 درصد پروژه‌ها پیشرفت داشته‌اند اما هنوز به بهره‌برداری کامل نرسیده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha