سیدخلیل سجادپور- جوان ۱۸ساله ای که با ضربه چاقو، پدرش را به قتل رسانده بود، با اعلام نظر پزشکی قانونی درحالی از قصاص نفس نجات یافت که اولیای دم نیز از خونخواهی وی گذشتند.

سلامت نیوز:سیدخلیل سجادپور- جوان ۱۸ساله ای که با ضربه چاقو، پدرش را به قتل رسانده بود، با اعلام نظر پزشکی قانونی درحالی از قصاص نفس نجات یافت که اولیای دم نیز از خونخواهی وی گذشتند.

بیستم آبان سال گذشته، پیکر خون آلود مرد ۴۶ساله ای به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد منتقل شد اما پزشکان پس از معاینه اعلام کردند که وی علایم حیاتی ندارد و قبل از رسیدن به بیمارستان جان باخته است. این درحالی بود که یکی از اعضای خانواده متوفی اعلام کرد مرد ۴۶ساله به دلیل برخورد سرش با تیزی در کابینت در انباری منزل مسکونی مجروح شده است. در پی مرگ مشکوک این مرد، قاضی موحدی راد (قاضی ویژه قتل عمد) عازم بیمارستان شد و دستور داد تا نیروهای انتظامی محل وقوع حادثه را بازبینی کنند.

این گزارش حاکی است: پس از بررسی های لازم، ماموران کلانتری خواجه ربیع در تماس با قاضی ویژه قتل عمد، اظهارات نزدیکان متوفی را تایید نکردند و بدین ترتیب بررسی های قضایی در محل وقوع حادثه واقع در شهرک دهرود آغاز شد. هنگامی که مقام قضایی در حال انجام تحقیقات بود لکه خونی روی شلوار پسر ۱۸ساله متوفی نظر وی را به خود جلب کرد. جوان مذکور که مورد سوال قاضی قرار گرفته بود درباره لکه خون به تناقض گویی پرداخت و پس از گذشت دقایقی به ناچار لب به اعتراف گشود. او گفت: پدرم فردی عصبانی مزاج بود و از ۴سال قبل سرکار نمی رفت. به همین دلیل مادرم مجبور بود در منازل دیگران کار کند. روز حادثه من برای کمک به مادرم در حال شستن استکان ها بودم که با اعتراض پدرم مواجه شدم. او می گفت: می دانی این استکان ها ۳۰هزار تومان پول خورده است؟ من در پاسخ پدرم گفتم این ها را مادرم از پول کارگری خریده است که این جمله او را عصبانی کرد و مرا کتک زد. من هم به بیرون از منزل رفتم و دقایقی گریه کردم.

وقتی مادرم از سرکار بازگشت از من خواست تا به اتاق بروم. آن لحظه پدرم مشغول استعمال موادمخدر بود که با دیدن من باز هم حرف های نامربوطی زد و من هم جوابش را دادم و او دوباره با کابل برق به طرف من حمله کرد و من به داخل انباری رفتم. یک لحظه پدرم را دیدم که با پتک آهنی بالای سرم ایستاده است و می گفت دیگر حق نداری به منزل بیایی! در این هنگام که مشاجره ما بالا گرفته بود ناگهان با چاقو ضربه ای به پایش زدم و او خون آلود روی زمین افتاد. بلافاصله با کمک مادرم او را به بیمارستان بردیم ولی دیگر دیر شده بود وپدرم جان خود را از دست داد. اما من قصد کشتن پدرم را نداشتم و از این موضوع بسیار ناراحتم.

پس از اعترافات متهم، «قاضی موحدی راد» وی را برای تایید سلامت روحی و روانی به پزشکی قانونی معرفی کرد.پزشکان نیز پس از انجام معاینه و مصاحبه های پزشکی، اعلام کردند که وی به رشد عقلی کافی و مطابق سن خود نرسیده است. با اعلام این نظر و طبق مواد قانون مجازات اسلامی، جوان ۱۸ساله از قصاص نفس رهایی یافت این درحالی بود که اولیای دم نیز از خونخواهی گذشتند و رضایت خود را به شعبه ۸۰۵ بازپرسی مجتمع قضایی شهید قدوسی مشهد اعلام کردند. مقام قضایی نیز پس از تکمیل تحقیقات، پرونده مذکور را به شعبه اظهارنظر دادسرای عمومی و انقلاب ارسال کرد و بدین ترتیب کیفرخواست این پرونده از جنبه عمومی جرم صادر شد و جوان مذکور به زودی از سوی دادگاه کیفری استان خراسان رضوی درخصوص این اتهام محاکمه می شود.

منبع: روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha