شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 109130

رئیس شبکه بهداشت و درمان فردوس، دومین عامل مرگ و میر در این شهرستان را بیماری سرطان عنوان کرد

سلامت نیوز: رئیس شبکه بهداشت و درمان فردوس، دومین عامل مرگ و میر در این شهرستان را بیماری سرطان عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سیدمحمود میرزایی اظهار کرد: طی چند سال اخیر بیماری سرطان به دلایل مختلفی در سطح کشور شیوع و افراد زیادی را به خود مبتلا کرده است.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت‌ماه در کشور، گفت: با هدف پیشگیری از ابتلای افراد به بیماری‌های مختلف، شعار امسال هفته سلامت با عنوان "خودمراقبتی، یک عمر سلامتی" نام‌گذاری شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان فردوس افزود: روز جهانی بهداشت که در کشور ما از 18 تا 24 فروردین‌ماه برگزار می‌شود نیز امسال با شعار موجودات کوچک، تهدیدات بزرگ همراه بود که این شعار با هدف مقابله با بیماری‌هایی نظیر سالک، مالاریا و تب دانگ در سطح جهان نام‌گذاری شده است.

میرزایی تصریح کرد: در حال حاضر پس از بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری سرطان دومین عامل مرگ و میر در شهرستان فردوس به شمار می‌رود که سرطان گوارش بیشترین درصد مبتلایان به سرطان در فردوس را به خود اختصاص داده است.

وی تغییر شیوه زندگی، آداب اجتماعی و غذایی، بی تحرکی، عوامل ارثی، تشخیص سریع بیماری و شناسایی آن و نیز مصرف سیگار را از جمله عوامل تاثیرگذار در ابتلای افراد به بیماری سرطان عنوان کرد.

برگزاری بیش از 50 برنامه در هفته سلامت

رئیس شبکه بهداشت و درمان فردوس از برگزاری بیش از 50 عنوان برنامه در هفته سلامت خبر داد و یادآور شد: آموزش در ارتباط با بیماری‌های دستگاه گوارش و کبد چرب با حضور متخصصان داخلی، آموزش در سطح مدارس دخترانه و پسرانه در ارتباط با شعار هفته سلامت و نیز برگزاری کارگاه خودمراقبتی ویژه دانش‌آموزان از جمله برنامه‌های اجرایی در طول هفته سلامت در این شهرستان است.

میرزایی گفت: شناسایی بیماران بی‌بضاعت برای درمان، برگزاری مسابقات دانش‌آموزی، آموزش مهارت‌های زندگی و خودمراقبتی ویژه کارگران زن در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها، برگزاری جلسات آموزشی ویژه اولیای دانش‌آموزان در ارتباط با خودمراقبتی خود و فرزندان و نیز برگزاری کارگاه سبک زندگی و خودمراقبتی ویژه دانشجویان از دیگر برنامه‌های هفته سلامت است.

وی، برگزاری همایش سبک زندگی سالم و خود مراقبتی، برگزاری کمیته ورزش و تحرک فیزیکی هر سه ماه یک‌بار، برگزاری مسابقه دوچرخه‌سواری، کوهپیمایی و پیاده‌‌روی عمومی، تهیه بسته خدمتی خودمراقبتی ویژه گروه‌های هدف، برگزاری کارگاه شادکامی و راه‌های شاد زیستن ویژه پرسنل شبکه بهداشت و درمان را از دیگر برنامه‌های شهرستان فردوس در هفته سلامت عنوان کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان فردوس، افزایش آگاهی از طریق برگزاری مسابقات با شیوه آموزش خودمحور الکترونیک ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان و نیز پیگیری برنامه غربالگری پستان ویژه داوطلبان سلامت را از دیگر برنامه‌های هفته سلامت در این شهرستان اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha