استفاده بی رویه از آب های زیر زمینی در فعالیتهای کشاورزی موجب رانش زمین و ایجاد حفره های 800متری در مناطقی از استان فارس شامل بخشهای ششده و قره بلاغ و روستاهای دیندارلو و جرغه شده است .

سلامت نیوز: استفاده بی رویه از آب های زیر زمینی در فعالیتهای کشاورزی موجب رانش زمین و ایجاد حفره های 800متری در مناطقی از استان فارس شامل بخشهای ششده و قره بلاغ و روستاهای دیندارلو و جرغه شده است .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، این بخشی از گفته های علیرضا انصاری معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان فسا در نشست عصر چهارشنبه شورای اداری این شهرستان است. انصاری گفت: در پی گزارش اولیه مبنی بر اینکه در روستای دیندارلو در بخش ششده و قره بلاغ حفره ای ایجاد شده، تیم کارشناسی به منطقه اعزام و متوجه شدند که حفره ای به طول 800متر و به عمق دو الی سه متر در زمین ایجاد شده است .

وی ادامه داد: به دنبال این بازدید بلافاصله به مردم منطقه هشدارهای لازم داده شد که تا جایی که امکان دارد از تردد و اسکان در اطراف محل مورد نظر خودداری کنند تا تدابیر لازم اندیشیده شود. فرماندار ویژه فسا اصلی ترین و مهم ترین دلیل این رانش و به وجود آمدن شکاف را برداشت بی رویه آب از منابع زیرزمینی عنوان کرد و اظهار داشت: مردم منطقه باید این موضوع را مدنظر داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • amir ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    0 0
    سیاست‌هایی علط دولت‌ها بدون در نطر گرفتن عواقب مصرف بی رویه ابهام زیر زمینی باعث بوجود آمدن این پدیده خطرناک شده حالا هم باید با مصرف بهینه حدقل از گسترش این پدیده جلوگیری کنیم