دفتر مواد مخدر و جرایم سازمان ملل روز پنجشنبه با انتشار گزارشی، اعلام کرد که در سال 2012 به تنهایی بیش از 437 هزار نفر با اشکال مختلف آدم کشی جان خود را در سراسر جهان از دست داده اند.

437 هزار نفر در سال 2012 قربانی آدم کشی شده اند

سلامت نیوز: دفتر مواد مخدر و جرایم سازمان ملل روز پنجشنبه با انتشار گزارشی، اعلام کرد که در سال 2012 به تنهایی بیش از 437 هزار نفر با اشکال مختلف آدم کشی جان خود را در سراسر جهان از دست داده اند.

گزارش این نهاد سازمان ملل پایین ترین رقم این قتل ها را به کشور های اروپایی نسبت داده و تاکید کرده است که بالاترین شمار قتل ها در این سال در کشور های آمریکایی و آفریقایی انجام گرفته است.

ژان لوک لماهیو مدیر برنامه ریزی های تحلیلی این نهاد گفته است در حالی که بیشترین قربانیان این قتل ها در سراسر جهان جوانان زیر 30 سال هستند ، زنان از جمله قربانیان این قتل ها به شمار می روند. در گزارش این نهاد آمده است که 80 درصد از مجموع رقم قربانیان این قتل ها را مردان تشکیل می دهند و اضافه شده است که 95 درصد از این قتل ها نیز به دست خود مردها انجام می گیرد.

لماهیو در این گزارش اشاره کرده است در حالی که 15 درصد یعنی 63 هزار نفر از قربانیان این قتل ها در اثر درگیری های خانوادگی جان خود را از دست داده اند ، زنان نزدیک به 70 درصد این قربانیان را تشکیل می دهند. وی گفته است: این به شدت درد آور است که می بینیم در بسیاری از موارد عاملان این قتل ها کسانی هستند که مسئولیت سرپرستی و حفاظت از افراد خانواده های خود را به عهده دارند. در این گزارش ذکر شده است که بیش از 750 میلیون نفر از مردم جهان در کشور هایی با بالاترین آمار های مربوط به قتل زندگی می کنند .

منبع: روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha