در آستانه هفته سلامت اولین مسابقه سراسری سوال سلامت رئیس جمهور از دانش آموزان سراسر کشور با عنوان«چه کار کنیم تا بدن ما سالم بماند و بتواند مقاومت کند؟» آغاز شد.

اولین سؤال سلامت روحانی از دانش آموزان :چه کار کنیم تا بدن ما سالم بماند و بتواند مقاومت کند؟

سلامت نیوز: در آستانه هفته سلامت اولین مسابقه سراسری سوال سلامت رئیس جمهور از دانش آموزان سراسر کشور با عنوان«چه کار کنیم تا بدن ما سالم بماند و بتواند مقاومت کند؟» ه آغاز شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، شهرام رفیعی فر سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت  با اشاره به اینکه این اولین مسابقه سوال «سلامت» رییس جمهور است که برگزار می شود، افزود: سوال رئیس جمهور از دانش آموزان کشور این است: «چه کار کنیم تا بدن ما سالم بماند و بتواند مقاومت کند؟»

وی اظهار داشت: دانش آموزان سراسر کشور در هر مقطع تحصیلی فرصت دارند از امروز (23 فروردین) تا 23 اردیبهشت به این سؤال پاسخ دهند.

رفیعی فر با اشاره به اینکه پوسترهای این مسابقه در 105 هزار مدرس کشور توزیع شده است، ادامه داد: از بین پاسخ های ارسالی به 100 نفر از دانش آموزان در هر مقطع تحصیلی که پاسخ های برتر را ارسال کنند، جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد. 

به گفته سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت شرکت کنندگان در مسابقه «اولین سؤال سلامت رئیس جمهور» می توانند پاسخ خود را به نشانی ستادهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت آموزش و پرورش، به این آدرس ها ارسال کنند:

1- تهران – شهرک غرب – بلوار فرحزادی – بلوار ایوانک – وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی – طبقه دهم – دفتر آموزش و ارتقای سلامت – کدپستی: 1467664961

2- تهران – خیابان سپهبد قرنی – نبش چهارراه سمیه – ساختمان زنده یاد علاقمندان – وزارت آموزش و پرورش – معاونت تربیت بدنی و سلامت – دفتر امور سلامت و تندرستی – کد پستی: 1581663315 روی پاکت قید شود «اولین سؤال سلامت رئیس جمهور». 

هفته سلامت 93 اول تا 7 اردیبهشت است و به همین مناسبت برنامه های متعددی در سراسر کشور با همکاری وزارت بهداشت، درمان  و آموزش پزشکی، وزارت آموزش و پرورش، سازمان صدا و سیما، سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و سایر دستگاه های دولتی و غیردولتی برگزار می شود. شعار امسال هفته سلامت «یک عمر سلامت، با خود مراقبتی» تعیین شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد جواد فیاضپور ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    19 6
    استراحت و خواب کافی میتواند بدن را بانشاط نگهدارد . خوردن روزانه یک سیب در اول صبح مفید بوده و باعث جلو گیری از بیشتر سرطان های ناعلاج میشود . نرمش صبگاهی هر چند اندک باشد از تنبلی جلوگیری میکند وبه فرد نشاط می بخشد. استفاده کمتر از غذاهای سرخ کردنی و رو آوردن به غذا های آبپز و.......
  • مبینا فیاضپور ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    23 7
    درموقع گرسنگی به اندازه ی نیاز به بدن غذا برسانیم. ودر موقع سیر شدن دست از غذا برداریم تا همیشه سالم و تندرست بمانیم
  • محمد ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    0 0
    عالی
  • محمدحسین رمضانی ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    بسم الله الرحمان الرحیم سلام به رییس جمهورعزیز وزحمت کش ایران اسلامی وسلام به همکاران عزیزرییس جمهوری ومن محمد حسین رمضانی درموقع گرسنگی به اندازه غذا بخوریم. ودر موقع سیر شدن دست از غذا برداریم تا همیشه سالم و تندرست بمانیم استراحت و خواب کافی میتواند بدن را بانشاط نگهدارد . خوردن روزانه یک سیب در اول صبح مفید بوده و باعث جلو گیری از بیشتر سرطان های ناعلاج میشود . نرمش صبگاهی هر چند اندک باشد از تنبلی جلوگیری میکند وبه فرد نشاط می بخشد. استفاده کمتر از غذاهای سرخ کردنی و رو آوردن به غذا های آبپز
  • ابوالفضل شاه ولی ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    0 0
    1-نگاه سنتی و بدون اندیشه به مسئلهٔ تغذیه و شتابزدگی در امور، باعث می‌شود که از نقش مواد غذائی در سلامتی بدن غافل شویم و ندانیم که چگونه می‌توان با تغذیهٔ سالم، ضمن حفظ شادابی به طول عمر خود افزود. 2-رژیم غذائی: به اندازهٔ کافی غذا خوردن و رعایت اینکه قبل از سیر شدن، از خوردن پرهیز کنیم؛ باعث ایجاد تناسب اندام می‌شود. 3-ترک عادات بد: پیش از این، مواد مضر و ترکیبات غلط غذائی و شرایط نامناسب تغذیه ذکر شد که ترک این عادات برای سلامتی مفید است. 4-ورزش: انجام حرکات نرمشی به مدت بیست دقیقه در روز به هضم غذا، گردش خون و شادابی بدن کمک می‌کند. 5-خواب: برای تعمیر و تقویت پوست و اعصاب بسیار مفید است، انرژی‌بخش است و به نمک قلیائی بدن می‌افزاید. 6-روزه: روزه گرفتن و تحریم بعضی از مواد غذائی برای استراحت دادن به دستگاه گوارش فواید زیادی دارد و بهترین نوع آن اینکه یک هفته تا ده روز فقط سبزی و میوه مصرف کنیم تا سموم بدن دفع شود. 7-حمام: حمام سونا باعث تعریق زیاد و دفع سموم بدن از طریق پوست می‌شود و چربی‌های اضافی را دفع می‌کند. دوش گرفتن با آب گرم یا سرد هم برای ایجاد نشاط و سلامتی فایده‌های بسیاری دارد. 8-ماساژ: این کار فشار روی عضلات و اعصاب را کاهش می‌دهد و باعث تسکین و آرامش می‌شود. 9-حمام آفتاب: بدن به نور آفتاب نیاز دارد. بخش زیادی از ویتامین D در اثر تابش نور خورشید به اندام‌ها می‌رسد که برای تقویت استخوان‌ها ضروری است.