شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱
کد خبر: 109140

سازمان جهانی بهداشت (WHO) با توجه به شیوع فزاینده ویروس کشنده ابولا، واکنش‌ها و تصمیمات لازم برای مقابله با آن را تشدید کرد.

سلامت نیوز: سازمان جهانی بهداشت (WHO) با توجه به شیوع فزاینده ویروس کشنده ابولا، واکنش‌ها و تصمیمات لازم برای مقابله با آن را تشدید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، طبق آخرین آمار، 157 نفر به ویروس کشنده ابولا در گینه مبتلا شده‌اند و از این بین 101 تن جان خود را از دست داده‌اند. همچنین سازمان جهانی بهداشت اقدام به راه‌اندازی مرکزی در وزارت بهداشت گینه کرده تا در فعالیت‌های مرتبط با شناسایی، تحقیق، بستری کردن و دفن اجساد مبتلایان به این ویروس با آنها همکاری کند.

ویروس ابولا با افزایش 90 درصدی در نرخ مرگ و میر مبتلایان تاکنون در شش منطقه از این کشور شیوع پیدا کرده و این شیوع گسترده اتخاذ اقدامات واکنشی ضروری را با مشکل روبرو ساخته است. هرچند هیچ واکسن یا شیوه درمانی خاصی برای درمان این بیماری وجود ندارد اما هشت نفر از مبتلایان به این ویروس در گینه در پی دریافت خدمات درمانی و مراقبتی مناسب و تغذیه کافی تاکنون بهبود یافته‌اند.

سازمان جهانی بهداشت تاکید کرده است تنها شیوه برای متوقف ساختن انتقال این بیماری و مرگ و میر ناشی از آن افزایش آگاهی‌ها در مورد فاکتورهای خطرزا و اتخاذ اقدامات حفاظتی مناسب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha